carlabernard.reismee.nl

Bezoek aan Kandy

Dinsdag, 28 augustus , licht bewolkt, 33

We reden al vroeg naar de Botanische tuin. Deze tuin is in 1371 gesticht en door de verschillende koningen steeds verder uitgebreid. Nu omhelst het ruim 60 ha. Bij de ingang kregen we een handige plattegrond waarmee we door het park konden wandelen. Er staan verschillende reuzen van bomen en struiken. Indrukwekkend waren de giant bamboestaken.

Tussendoor waren veel struiken en planten. Alles wordt door een leger aan hoveniers keurig bijgehouden. In het eerste gedeelte liepen wel 100 kleine eekhoorntjes. In het tweede gedeelte waren de boomtoppen vaak helemaal vol met vliegende honden. In de orchideeën tuin stonden vele kleuren te pronken. We hadden 2,5 uur de tijd gekregen maar die hadden we ook nodig om alles te bekijken. Carla had alleen al 50 foto’s van verschillende bloemen gemaakt. Het idee om vroeg te gaan pakte goed uit, want toen wij bij de uitgang kwamen stonden er rijen bij de kassa’s te wachten om naar binnen te gaan. Bij ons was het nog heerlijk rustig.

We reden naar Kandy en parkeerden de auto in een parkeergarage. Deze was midden in het centrum. Via een voetgangerstunnel kwamen we bij de centrale markt. Daar werden groenten, fruit, vlees en vis verhandeld. Alles werd ter plaatse in weegschaaltjes afgewogen waarna de prijs werd bepaald. Het was een levendig geheel. We liepen door de hoofdstraat. Daar zijn nog enkele koloniale gebouwen. Dit zag je alleen vanaf de tweede verdieping omdat de begane grond werd ingenomen door moderne winkels.

We bezochten een kleine Hindoe tempel. In deze tempel waren ook weer twee ruimten gemaakt voor Boeddhisten. Het blijft een mooi gezicht om te zien hoe harmonieus deze geloven met elkaar omgaan. Er is ook een plek in Sri Lanka waar alle vier de geloven onder een dak hun geloof kunnen beleiden. We hebben nog wat gewinkeld. We lunchten in een grote zaal. Het leek een beetje om een McDonalds maar dan met rijst en noedelgerechten. Het smaakte er prima.

We reden langs het meer om daar een juwelier te bezoeken met edelstenen. We kregen eerst te zien hoe de edelstenen gedolven worden. In Sri Lanka worden hoofdzakelijk saffier, robijn en moonstone gevonden.Hierna kregen we uitleg over de verschillende soorten edelstenen. We kochten een hangertje met een moonstone voor Carla. Op de weg naar het hotel zagen we hoe een vliegende hond tegen een elektriciteitskabel aanvloog. Omstanders grepen het beest meteen vast en stopten hem in een zak. Tegen het eind van de middag konden we nog even lekker genieten bij het zwembad.

rini

prachtige plaatjes

Aart

Schitterende foto’s...... wij werken wel gewoon door....

Herman

Prachtig.

Joke

Alsof ik erzelf geweest ben. Zo goed beschreven en prachtig gefotograveerd!!
Dank en nog een fijne tijd.