carlabernard.reismee.nl

Weer naar huis, einde van een mooi avontuur

Maandag, 16 september, regen 30

Gereden 60 Miles - 96 km totaal 2916 Miles – 4666 km

We werden wakker van een stevige regenbui op de camper. We moesten voor het eerst deze vakantie binnen ontbijten omdat het regende. We verlieten Galveston en reden richting Houston. We hebben eerst nog een outlet bezocht voordat we een stuk voor Houston de Highway 45 verlieten om te voorkomen dat we weer door Houston zouden rijden. De weg die we nu volgde gaat net langs het drukke gedeelte heen. Ook hier werd weer volop aan de weg gewerkt. We reden dwars door een gebied met olieraffinaderijen wat goed te ruiken was. We staken een water over met een hoge brug. Daarna kwamen we bij de laatste camping uit. We hebben even gezwommen maar moesten toen rennen om weer droog bij de camper aan te komen. Het regende even stevig met een enkele donderslag. We hebben de laatste restjes opgemaakt en hebben daarna de koffers ingepakt.

Dinsdag, 17 september, regen 27

Gereden 63 Miles – 100 km Totaal 2979 Miles – 4766 km

Het regende stevig toen we wakker werden. We hebben de laatste spulletjes in gepakt en de rest weggegooid. Nadat we de camper hadden schoongemaakt en alle reservoirs leeg hadden laten lopen hebben we de laatste camping verlaten. Vlak voor het verhuurbedrijf hebben we voor de laatste keer getankt. Daarna hebben we de camper weer ingeleverd. Dat ging erg soepel. In totaal hadden we 4766 kilometer gereden. Daarvoor hebben we 387 gallon benzine verstookt.

We belden een Uber die ons nog steeds in de stomende regen naar de luchthaven bracht. De chauffeur vertelde ons dat hij normaal op de bouw werkt maar dat het werk was stilgelegd vanwege de enorme regen. Ook de komende dagen wordt nog veel meer regen verwacht. Omdat hij dus tijdelijk geen werk had bood hij zijn diensten aan als Uber chauffeur om toch nog wat geld binnen te brengen.

We konden op de luchthaven meteen de koffers afgeven en door de security heen lopen. Daarna hebben we geluncht en met wat Netflix de tijd vol gemaakt totdat we konden boarden.

Dat ging vrij snel. We zaten helemaal achterin met zijn tweeën terwijl het toestel helemaal vol zat. We dachten op tijd te vertrekken maar helaas was er door het slechte weer ook hier een file ontstaan op de startbaan. Na een half uurtje mochten we eindelijk vertrekken. Het weer was er niet beter op geworden, het regende pijpenstelen.

Gelukkig was het boven New York opgeklaard en konden we Manhattan waar we de reis begonnen mooi zien liggen. De 5000 Miles werd in een kleine 9 uur afgelegd waarbij de zon fraai op kwam.

Nadat we de koffers hadden opgepikt bij de band zijn we eerst teruggegaan naar het Ibis hotel. Mijn trouwring heeft de reis namelijk niet meegemaakt. Ik was hem verloren en ontdekte dat op de vlucht naar New York. Een mailtje aan het hotel en Schiphol leerde dat men hem bij het Ibis had gevonden. Met de shuttlebus zijn we dus even op en neer geweest om de ring op te halen.

Daarna konden we met de trein naar huis.

We hebben een heerlijke tijd in Texas en New Mexico gehad. Het was wel vaak erg heet met een erg hoge luchtvochtigheid. Het is inderdaad erg groot en op verschillende stukken erg verlaten. Austin, Santa Fe en San Antonio zijn gezellige steden. Het uitrusten in Port Aransas was ook aangenaam zodat we er nu weer vol tegen aan kunnen.

Bedankt voor jullie reactie en tot de volgende reis.

Angela en Ronald

Welkom thuis!

Brigitte

Welkom thuis.?

Els

Welkom thuis

Herman

Wanneer gaan jullie weer....?

Corry

Welkom thuis!! Ik volgde jullie nog aan de andere kant van de wereld, waar onze reis begonnen is. Tot over een maandje.