carlabernard.reismee.nl

Naar Porte Aransas

Dinsdag, 10 september, zware onweersbuien, 35

Gereden 182 Miles – 291 km totaal 2498 Miles = 3997 km

We verlieten San Antonio om verder richting het zuidoosten te rijden. We reden via de Interstate 90. Het was een weg waarbij bossages, graslanden en olievelden elkaar afwisselden. Na ongeveer een uurtje rijden kregen we een stevige onweersbui over ons heen. De weg stond gewoon even blank.

We reden verder naar Corpus Christi. Daar waren enkele grote olieraffinaderijen te zien. We reden over een hoge brug naar Port Aransas. Net over de brug begon het opnieuw te plenzen.

De weg naar Port Aransas is tweebaans met aan beide kanten water. Men was met de weg bezig. Hierdoor was een rijbaan afgesloten. Het verkeer werd door mannetjes met de hand geregeld door een bord STOP of GO op te houden. Er kwam een volgauto en die moesten we voor een kleine twee kilometer volgen terwijl het tegemoetkomende verkeer werd tegen gehouden. Daarna keerde de volgauto weer en mocht het andere verkeer rijden.

We kwamen bij de camping. Dat is een erg luxe meteen aan het stand gelegen. Het was ook met afstand de duurste van de hele vakantie. We kregen een mooie plek aan een meertje net achter het zwembad. Iedereen verplaatst zich hier met golfkarretjes. Zelfs de wandeling naar het stand van nog geen vijf minuten wordt met het karretje gedaan. Er wordt ook flink reclame gemaakt om zo’n ook maar te huren maar dat weten we nog niet.

We hadden net het strand bekeken toen er weer een appelenschip aan kwam. Het begon even stevig te waaien en daarna donder en bliksem en een stevige bui van een kleine 10 minuten. Daarna was het wel weer droog maar erg klam want de temperatuur bleef hoog.

Op deze camping zullen we de komende vijf dagen blijven om uit te rusten voordat we aan het laatste stukje van de reis gaan beginnen.

Reggie

Nu lekker uitrusten ~:) maar ook nog even de USS Lexington bezichtigen en een honkball wedstrijd (THE HOOKS).

Herman

Neem het er lekker van. Hier is het al behoorlijk fris 's ochtends!

Brigitte

Best fijn om even uit te rusten naar al dat reizen en al die mooie indrukken.

Angela en Ronald

In de bus even bij gelezen. Mooie verhalen en foto's. Nu even lekker van het strand genieten.

Marieke

Ook fijn, lekker zwemmen en rusten.
Goede dagen
Groetjes