carlabernard.reismee.nl

Naar Fort Stockton

Vrijdag, 6 september, 42 gedeeltelijk bewolkt en erg winderig

Gereden 316 Miles =505 km totaal 1904 Miles= 3046 km

We reden naar het zuiden. We wilden eigenlijk El Paso mijden maar omdat er op de andere route wegwerkzaamheden waren duurde die bijna twee uur langer. We reden eerst door een groot vlag gebied dat aangeduid was als militair oefenterrein. Je mocht dat terrein niet betreden. We kwamen ook langs een bases die wel op een gevangenis leek zoveel prikkeldraad als er omheen stond. WE verlieten de staat New Mexico en reden Texas weer in. Een eind verderop begon de stad El Paso. Die is enorm uitgebreid. Doordat er nauwelijks hoogbouw is heeft de stad een enorme oppervlakte. We keken tegen de bergen aan die de grens met Mexico vormen. We zijn nu echt in het diepe zuiden. Het duurde bijna een uur voordat we de stad weer achter konden laten. Het verkeer reed over de brede snelwegen goed door en er was geen sprake van opstoppingen.

Na de stad reden we oostwaarts parallel aan de grens. We kwamen allerlei borden tegen die het vrachtverkeer van het overige verkeer scheidde. Daarna werden we van de snelweg afgeleid en moesten we door een controle van de grenspolitie. We hadden al wel veel auto’s van de Border Controle gezien maar daar zelf nog niet van gemerkt. Ook nu mochten we zonder dat we iets hoefden te laten zien doorrijden.

We namen de Highway 10 naar Fort Stockton.Dat was een weg die door een schitterend berggebied leidt. Redelijk steile heuvels werden afgewisseld met schaars begroeide steppen. Ook hier waren weer verschillende zandtornado’s te zien. Ook aan het stuur was het te merken dat er een behoorlijk stevige wind stond. Er reden ook veel goederentreinen. Een passagierstrein hebben we niet gezien. Een van de treinen die stil stond had een lengte van meer dan 2 km en had wagons waar steeds 6 auto’s in stonden in twee lagen. De eerste olieraffinaderijen kwamen ook weer tevoorschijn met de bijbehorende ja-knikkers.

Op een parkeerplaats waar we stopten om te lunchen was het bloedheet. De temperatuur liep op naar ruim van de 40 graden. Op de parkeerplaats werd gewaarschuwd voor slangen. De enige slangen die we zagen waren de resten van een band van een vrachtauto.

We passeerden de tijdslijn weer zodat we nu nog maar 7 uur op jullie achterlopen. De iPhones hadden het hier moeilijk mee want de tijd sprong verschillende keren van de oude naar de nieuwe tijdzone en weer terug. Voorbij het gehucht Van Horn bleef de tijd op de Texaanse tijd staan.

In Fort Stockton hebben we eerst bij de Walmart de voorraad weer aangevuld. Daarna hebben we een camping op gezocht. Deze heet RV Hill Top en ligt boven aan een heuvel met een geweldig uitzicht maar wel pas naast de Highway 10. Het heerlijk koele zwembad was meer dan welkom.

Herman

Erg leuk weer??

Marieke

Fijn hè zo 'n camper

Corry

Wat een bijzonder gebied is ook. Prachtig!!