carlabernard.reismee.nl

Bezoek santa fe

Dinsdag, 3 september, zonnig, 35

Gereden 36 Miles- 58 km totaal 1206 Miles – 1929 km

We werden vannacht wakker van de kou. Santé Fe ligt op 2100m en daardoor koelt het ’s nachts behoorlijk af. Met een dekentje konden we de nachtrust weer vatten.

Toen we opstonden was het al weer strak blauw en brandde de zon er vol op los.Na het ontbijt en even contact te hebben gehad met het thuisfront zijn we naar Santé Fe gereden. De parkeerplaats die ons door de camping was aangewezen was niet meer geopend als publieke parkeerplaats. Na enig zoeken een groot terrein gevonden waar voor we $15 de camper achter konden laten. We liepen het stadje in. Dat heeft een heel kenmerkende bouwstijl, die erg Mexicaans aan doet. In het centrum staat een grote basiliek . Deze was van binnen opvallend eenvoudig ingericht.

Via de overdekte trottoirs waaronder het heerijk koel was kwamen we op het grote plein. Daar zaten aan een zijde de native Americans, zoals de oorspronkelijke bewoners hier genoemd worden op de grond met voor hun uitgestald de waren die ze probeerden te verkopen. Het was een erg commercieel gebeuren geworden. De prijzen waren skyhigh en overal kon er vooral met je creditkaart betaald worden. Een echte native American zat er qua uiterlijk niet tussen.

We hebben door de straatjes rond het Plaza gedwaald en zijn toen in de richting van Canyon Road gelopen. Aan dit straatje zitten meer als 100 galerijen. De meeste hebben hun beelden buiten gestald zodat je alles goed kunt bekijken. Alles was erg laagdrempelig en werd je van harte welkom geheten zonder dat je meteen lastig gevallen werd. Het kwam erg plezierig over.

In een van de tentjes aan de Canyon Road hebben we geluncht. Daar smaakte prima. We hebben nog een beetje rondgesnuffeld en zijn toen weer met de camper vertrokken.

We reden richting de Walmart en zagen toen pas hoe uitgestrekt Santé Fe is. Het heeft ruim 80.00 inwoners die allemaal in het gebied rond het centrum wonen. Hoge gebouwen zie je hier niet alles heeft maximaal twee soms drie verdiepingen.

Bij de Walmart hadden ze weer heerlijke gebakken kip. Daar hebben we als avondmaaltijd onze buiken mee gevuld.

Yvonne van de Velde

Hartstikke leuk om al jullie verhalen en foto's weer te lezen en te zien! Veel plezier!!

Herman

Blijf nog maar even in de warmte. Hier woensdag koud en regen?

Willem

Blijf schrijven aub ik vind het fantastisch om dit zo met jullie te kunnen beleven