carlabernard.reismee.nl

Naar Amarillo

Zondag, 1 september, zonnig 38,

379 Miles = 606 km Totaal 829 Miles = 1326 km

We verlieten de camping in de ochtend en reden omheen Fort Worth heen in westelijke richting. We volgende de US287. Dat is een vierbaansweg die wel door dorpjes en stadjes heen gaat en gelijkvloerse kruisingen heeft. Eerst reden we door een gebied met veel veeteelt en oliebronnen.

Daarna werd landschap vlakker en kwamen we op de prairies uit. We konden kilometers ver kijken

Men is ook hier toch ook wel met het klimaat bezig. Overal stonden al windmolens en er waren enorme weilanden vol met zonnepanelen. Weer een stuk verder reden door een grote verleden met allerlei gewassen. Hier stonden over grote regeninstallaties want regen kennen ze hier nauwelijks. Op de US287 zijn overal picknick plaatsen aangelegd. Daar hebben we geluncht. Bij het tanken vertrouwen ze nog steeds de creditkaart niet. Voor een gallon, dat is 3,78liter betaal je met je creditkaart 20 cent meer als wanneer je cash geeft. Je gaat eerst naar binnen en je schat het bedrag dat je wilt gaan tanken. Dat betaal je vast aan de kassa. Daarna wordt de pomp vrijgegeven en kun je hem vullen. Mocht je teveel hebben betaald krijg je het verschil gewoon terug. Met de huidige wisselkoers is een liter benzine in Nederland bijna net zo duur al hier een gallon kost. Onderscheid moet er zijn, maar dit is toch wel een erg groot verschil.

We kwamen uit in Amarillo. Daar hebben we eerste de Cadillac Ranch bezocht. Dat is een weiland langs de snelweg waar in 1974 Stanley Marsh bij wijze van protest 10 Cadillacs met de neus in de grond om te protesteren tegen Cadillac die de kenmerkende vinnen van de auto’s aan het verdwijnen was. De auto’s zitten onder de graffiti want iedereen die de moeite neemt om het weiland in te lopen mag zelf de auto’s bespuiten. Ze zullen er dus elke dag anders uitzien.

Daarna reden we naar de camping waar we nog even lekker hebben gezwommen.

Daarmee was de langste reisdag van deze trip achter de rug.