carlabernard.reismee.nl

Naar Houston

Maandag, 26 augustus onbewolkt 40

De wekker liep midden in de nacht af want we werden al om 5.00 uur opgehaald om naar de luchthaven gebracht te worden. Met de Supershuttle moesten we eerst nog twee andere mensen ophalen maar dit ging allemaal erg vlot.Iets over zessen waren we op La Guardia. Ook dit vliegveld wordt grondig verbouwd en dat gaf bij de entree een rommelige indruk. We konden meteen inchecken en na de security check kwamen we uit in een nieuwe terminal. Die zag er schitterend uit met lekkere stoelen en de mogelijkheid om de apparatuur op te laden.

Bij het inchecken hadden we gezien dat we achter elkaar zaten. Ik kreeg een sms dat de gate gewijzigd was. Op de site kon ik zien dat er twee stoelen naast elkaar vrij waren. Dat aan de balie even geregeld zodat we toch naast elkaar konden zitten. Het toestel zat nagenoeg helemaal vol. We vertrokken keurig op tijd van de gate maar op de startbaan kwamen we in een file terecht van vertrekkende vliegtuigen. Er waren maar liefst 11 wachtenden voor ons. Het gevolg was dat we met bijna een uur vertraging vertrokken.

We maakten weer een ruime boog om de Big Apple heen. In 4 uur en een kwartier werden de 2277 kilometer afgelegd zodat we maar een klein kwartier vertraging hadden.

George Bush International Airport Houston is erg langgerekt. We liepen bijna drie kilometer voordat we eindelijk bij de bagageafhandeling kwamen. Daar waren echter onze koffers niet. We kregen haast weer een bang vermoeden dat er iets mis was tot ik een sms kreeg dat de koffers vast met een eerdere vlucht waren meegegaan en bij een loket konden worden afgehaald. Daar stonden de koffers inderdaad op ons te wachten. We liepen naar buiten en daar werd een zeer warme deken over ons heen gelegd. Door de airco in het gebouw hadden we niet in de gaten dat buiten 40 graden was. We stonden te wachten op de shuttlebus naar het hotel. Toen er na drie kwartier nog niets was, maar eens even met het hotel gebeld. Ik werd doorverbonden en men gaf aan dat men onderweg weg was maar kon geen tijd noemen. Daarop werd de verbinding verbroken. We waren de hitte inmiddels wel zat en hebben toen een taxi naar het hotel genomen. Dat was wel een dure grap maar wel veel beter voor ons humeur. Bij het hotel gaven ze aan dat er maar 1 keer per uur een busje reed. We hadden de vorige helaas net gemist. Ze wezen er op dat vervoer met Uber veel efficiënter en goedkoper is. We hebben daarna een Uber besteld die ons naar het centrum van Houston bracht.

Dat viel erg tegen. Het is een stad met veel nieuwe gebouwen en brede wegen maar nauwelijks winkels. Het was misschien omdat het maandag was maar ook veel cafés en restaurants waren gesloten. Er hing totaal geen sfeer. We hebben een hapje gegeten en zijn toen weer met een Uber terug gegaan naar het hotel. Morgen kunnen we in de ochtend de camper ophalen.