carlabernard.reismee.nl

De heenreis naar New York

Donderdag, 22 augustus , zonnig, 25

Na de avondmaaltijd zijn we met de trein naar Schiphol vertrokken. Het was rustig in de trein zodat we ruimte genoeg hadden voor de koffers. Nadat we in Arnhem waren overgestapt reden we rechtstreeks naar de luchthaven. We gingen met de shuttelebus naar het Ibis hotel waar we overnachtten.

Vrijdag, 23 augustus , bewolkt 27

De wekker liep al vroeg af want om 6 uur gingen we met de shuttlebus weer terug naar Schiphol. Daar konden we de koffers nog op de ouderwetse manier aan de balie afgeven bij een medewerkster. Bij de security check hoefden we niets meer uit de tassen te halen. De nieuwe scans kunnen kennelijk alles bekijken zonder dat laptops en IPad er uit hoeven. We hebben ontbeten en zijn toen naar de gate gelopen.

We vlogen met een Boeing en zaten nog net boven de vleugel aan de raamkant. De verzorging onderweg was dik in orde. Naast een ontbijt en een snack werd er geregeld koffie en water geserveerd. Na 8 uurtjes hadden we de 5869 km afgelegde waarbij we eerst over Schotland, daarna over het door Trump gewenste Groenland vliegen om via Canada het Amerikaanse luchtruim te komen. We vlogen helaas niet over Manhattan maar maakte een ruime bocht en landden toen uit zuidelijke richting op Newark.

Daar was het een rustige ochtend zodat we vrij snel door de controle heen waren. Bij de bagageband maakten onze koffers al vrolijk een rondje.

We volgenden de borden naar Ground Transportation. Daar vonden we een telefoon waar de shuttlebus konden bellen. Het was een hele slechte lijn zodat het niet helemaal duidelijk was waar de chauffeur ons op zou pikken. Gelukkig was er nog een loket waar ze nogmaals belden. Op dat moment meldde de chauffeur zich en konden we met nog een aantal passagiers me naar zijn busje. Via de Holland tunnel kwamen we op Manhattan waar we even voor 1300 uur bij ons hotel werden afgezet. Een prima manier om van de luchthaven naar je hotel te komen.

We zaten in het Holiday Inn Financial District en wel op de 43e verdieping. Gelukkig is er een lift en in no time ben je op je verdieping. We kijken uit op een gedeelte met kantoorgebouwen , die soms nog hoger zijn dan ons 50 verdiepingen tellende hotel.

Bij de voordeur van het hotel kijk je meteen tegen het nieuwe World Trade Centre aan. Hier zijn de bouwwerkzaamheden nu nagenoeg afgerond waardoor de herdenkingsmonumenten nu veel beter tot hun recht komen. Tegen het WTC is een groot nieuw metrostation gekomen met een winkelgalerij, het Occulus. Het dak is fantastisch op te zien.

We zijn rustig naar het noorden gelopen en hebben weer genoten van deze fascinerende stad. Wij zijn doorgelopen tot Central Park om daar via Time Square terug te lopen. Daar voelden we onze benen toch wel naar de lange dag en besloten we de metro naar het hotel te lopen. Helaas stapten we in de verkeerde metro zodat we even later tot onze verbazing de Hudson rivier overstaken en Brooklyn inreden. Daar zijn we bij de eerste halte weer uitgestapt en weer terug gegaan naar Manhattan. Daar stopte de metro precies bij het Occulus zodat we weer vlak bij ons hotel waren.

Herman

Weer erg leuk om te lezen en je foto’s te zien. Enjoy?

Joke

Hoi Carla en Bernard, leuk dat ik weer mee reis vanuit mijn luie stoel!
Geniet van New York. Herken er niets van.

Marlies & George

Leuk dat we jullie reis mogen meebeleven.
Enjoy!

Eric

Hartstikke leuk. Fijne tijd gewenst

Marieke

Een heel fijne reis, wij leven mee en laten ons verrassen. Groetjes