carlabernard.reismee.nl

Op naar Nilaveli en dagje strand

Woensdag, 22 augustus, eerst onbewolkt later bewolkt, 36

We verlieten Jaffna en reden de eerste twee uur dezelfde route als op de heenweg. We maakten een korte stop bij de twee oorlogsmonumenten.

In Vavuniya reden we naar het oosten. Het landschap veranderde meteen. Er kwamen heuvels die werden afgewisseld door enorme vlakten. Het was hier een stuk rustiger dan op de hoofdweg naar het noorden. Rond het middaguur kwamen we in Trincomalee. Dat was vroeger de belangrijkste havenplaats. Nadat men in Colombo de haven had uitgegraven kwamen er nog maar weinig schepen in Trincomalee.Het was vandaag een Moslimfeestdag. Daarom waren veel restaurants gesloten. We kwamen tenslotte uit bij Dutch Baker, waar we van een heerlijke sandwich met koffie genoten. Hierna reden we naar Nilaveli. Hier checkten we in bij ons hotel dat meteen aan zee ligt. Een paradijselijke strand maakt het makkelijk om hier even uit te rusten en ons voor te bereiden op het drukke programma van de komende dagen.

Donderdag, 23 augustus, onbewolkt, 35

Vandaag hebben we een heerlijke stranddag gehad. In de ochtend was het wel erg heet en moesten we zelfs even de schaduwde opzoeken. De zee en het zwembad gaven gelukkig verkoeling. Ook een kudde koeien kwam rustig even naar het strand.

Internet is hier zwak, foto’s staan al wel onder het tabblad foto’s

Jet Kersten

Ik wens jullie een geweldige ervaring en veel nieuwe indrukken.
Ik volg jullie en reis zo een klein beetje met jullie mee, groet, Jet

Charles en Yvonne

Ha Carla en Bernard, wat een prachtige verhalen en schitterende foto's weer van jullie, we genieten mee! Veel plezier verder!