carlabernard.reismee.nl

Kaap de Goede Hoop

Maandag, 16 oktober, zwaar bewolkt regen daarna halfbewolkt, 15/20

We hebben voor de laatste keer onze koffers gepakt. We reden naar het zuiden en kwamen eerst door de Goudkust van Kaapstad.

In een baai stapten we op een boot. De hemelpoorten gingen even open en het kwam met bakken uit de lucht. We voeren de haven uit en kwamen op een woelige zee uit. We konden nu zelf voelen waarom er geen boten naar Robbeneiland voeren. Het werd gelukkig weer droog. Op wat rotsblokken lagen enkele honderden zeerobben. De boot had moeite om door de golven heen te komen maar toen dat eenmaal gelukt was konden we de zeerobben van dichtbij bekijken.

We reden verder naar het zuiden met steeds mooie uitzichten op de Atlantische Oceaan aan de ene kant en een massief gebergte aan de andere kant. In het onderste puntje ligt het natuurreservaat Kaap de Goede Hoop. Op deze meest Zuidwestelijke kaap komen de Indische Oceaan en de Atlantische Oceaan elkaar tegen. Op het kaappunt staat een vuurtoren. Met een kabeltreintje zijn we naar de top gegaan. Alleen het laatste stukje naar de vuurtoren moesten we flink klimmen. Omdat het weer was opgeklaard konden we genieten van schitterende uitzichten.

Iets terug op de route was Kaap de Goede. Dat is echt het meest zuidwestelijke puntje. Daar sloegen de golven met een enorme kracht te pletter.

Op de weg liepen een familie struisvogel met vader, moeder en vijf jongen.

We verlieten het natuurpark en reden verder langs de Indische Oceaan. We maakten een stop bij een strand waar heel veel pinguïns waren. De pinguïns zijn heel klein. Daarna hebben we geluncht. We reden terug naar Kaapstad. Helaas viel de regen weer met bakken uit de lucht en vervloog de hoop om vandaag nog even op de Tafelberg te staan. We werden weer gedropt bij Waterfront om de tijd te doden voordat we naar de luchthaven gingen. Daar konden we snel inchecken.

Op de fotopagina staan nog meer foto’s van deze schitterende laatste dag.

Klaas

Mooi verslag weer. Met veel belangstelling en plezier heb ik jullie verhalen weer gelezen. Goeie thuisreis!

Leo

Mooie reis weer, ik genoten van jullie verhalen en foto's.
Goede reis terug en behouden thuiskomst.

Jet

Prachtige verslagen en foto's waarvoor dank. Goede thuisreis,

Joke

Wat een prachtige reis. Ik heb met jullie meegenoten. Goede reis terug en welkom thuis. Dank!!

annelies hilgers CCK

bedankt voor de reisverhalen ,foto's en video's !!!
goede terugreis !!!

Eric

Als van ouds, prima foto's en reisverslagen ?