carlabernard.reismee.nl

Nijlpaarden in Saint Lucia

Woensdag, 4 oktober zonnig 28

We hadden er allemaal zin in want een kwart voor 8 zat iedereen al in de bus. We reden onze 10 km oprijlaan weer af en zagen de giraffenfamilie staan die ons vrolijk uitzwaaiden. Na een klein uur kwamen we aan in Saint Lucia. Dit dorpje staat bekend om zijn nijlpaarden. Overdag liggen de nijlpaarden in de zoetwater rivier. Omdat zij geen vis of vlees eten moeten zij in de avond op zoek naar voedsel. Ze eten savannegras. Overdag is het heet voor ze om rond te lopen. ’S Avonds gaan ze aan de wandel en kun je ze ook in het dorp tegenkomen. Het gevaar komt pas als ze weer terug willen naar hun water. Alles wat dat op hun pad in de weg zit bijten ze dood. Elk jaar worden zo enkele mensen gedood. We gingen aan boord om op het bovendek te gaan zitten om te kijken naar de dieren. Naast nijlpaarden zitten hier ook veel krokodillen.

We voeren een uur op het water en zagen groepen nijlpaarden die rustig in het troebele water aan het dobberen waren. Krokodillen hebben we helaas niet gezien. Wel verschillende soorten arenden die boven onze hoofden scheerden.

Na de boottrip lunchten we in Saint Lucia. Daarna konden we inchecken in ons hotel. Saint Lucia ligt aan de kust. We maakten een wandeling naar het strand. Dat  was verder dan dat we gedacht hadden maar na ruim drie kwartier kwamen we bij het strand. Maar helaas we konden het strand zien liggen maar daarvoor lag de rivier waar dus de krokodillen en nijlpaarden zwommen. Het bleef dus bij een mooi uitzicht.  Op de terugweg stopte een klein bestelautootje met de vraag of we een lift wilde. Daar hadden we natuurlijk wel interesse in. De achterklep ging open en we konden gebukt plaats nemen op de kleine bankjes. Het ritje terug naar het dorp was zo snel geregeld. ’S Avonds zijn we in een restaurant vis wezen eten.

Op de fotopagina staan nog meer foto’s.

Jet

Mooie foto's,