carlabernard.reismee.nl

De vliegreis

Dinsdag, 26 september, mistig, 11/ onbewolkt 23

Na een goede nachtrust met de bus naar de luchthaven gegaan. Het achterlaten van de koffers gaf wat problemen omdat de bagageband kuren vertoonde en er af toe mee op hield. Met een kleine vertraging konden we naar de Security check. Daar konden we meteen doorlopen en na een ontbijtje kwamen we bij de gate uit. Daar zagen dat we vliegtuig een kwartiertje vertraging had. Bij het boarden bleek dat kwartiertje uit te lopen naar bijna een uur. Omdat er te weinig grondpersoneel was kon de bagage van aansluitende vluchten niet sneller worden overgeladen. Rond 11.30 uur konden we eindelijk de lucht in. We vlogen met een Boeing 777. Onderweg hebben we filmpjes gekeken. We kregen twee maaltijden en tussendoor wat te drinken en een bruine boterham. Prima verzorging dus van onze nationale trots want we vlogen met KLM. De piloot heeft er ook flink de sokken ingezet want met slecht vijf minuten vertraging landden we om 21.30op de luchthaven van Johannesburg. We zijn recht naar beneden gevlogen en hebben dus geen tijdverschil. Bij de douane kregen we weer een nieuwe stempel in ons paspoort. Nadat we de koffers hadden opgehaald konden we kennismaken met onze groep en de gids. Het is een groep van onze leeftijd. Met de bus verlieten we de luchthaven. Het is een comfortabele bus met voldoende beenruimte. Na ongeveer drie kwartier kwamen we veilig bij ons hotel Indaba aan. Dat was een groot complex met verschillende gebouwen. We werden welkom beheren met een erg sterke sherry. We kregen een erg ruime kamer. We zullen hier twee nachten verblijven.

Vader en moeder

Het begin is al goed.en het hotel ook groetjes