carlabernard.reismee.nl

Slot van de reis

Dinsdag, 28 juni, 24° zwaar bewolkt

Afgelopen nacht heeft het behoorlijk geregend maar toen we opstonden was het weer droog. Omdat het hotel geen mogelijkheid had om de bagage op te slaan zijn we eerst met een taxi naar een lugage storage gereden. Dat is een bedrijf waar je je bagage achter kunt laten. Hierna hebben we ontbeten en zijn we richting Central Park gelopen.

Daar zijn we op de bus gestapt om een rondje rond het park te maken en een stukje van Harlem te zien. Deze rondrit duurt bijna twee uur. Het weer was erg somber. Vanaf Harlem konden we de skyline van Manhattan niet eens zien.

Terug in Manhattan hebben we geluncht met een enorm stuk taart. Dat was echt te groot.

We hebben de bibliotheek nog even bezocht. In dit oude gebouw zijn de leeszalen nog authentiek gelaten. Overal zag je dus nog mensen lezen en studeren aan grote tafels met schemerlampen. De grote leeszaal was helaas niet toegankelijk.

Hierna zijn we teruggegaan naar onze bagage. Daar bleek het niet mogelijk om een taxi te bespreken die ons naar JFK kon brengen. Daarom moesten we dus kijken of we op straat een taxi aan konden houden. Het was echter spitsuur en er was niets vrij. We werden aansproken door een bellboy van een hotel, die eigen vervoer had. Daarmee zijn we op pad gegaan. In de stad was een grote aanrijding gebeurd waaroor alles vast zat. We hebben er ruim een uur over gedaan om Manhattan uit te komen en om daarna via allerlei kleine weggetjes vlak bij de luchthaven op de snelweg uit te komen. We waren nog ruim op tijd en konden onze koffers afgeven en door de security. Ook hier was de nieuwe beveiliging ingevoerd zodat we niets uit hoefden te pakken en eigenlijk meteen weer door konden lopen.

Om 19.00 begon het boarden. We hadden geluk. We zaten in het middenpad en hadden vier stoelen voor ons ter beschikking. Met enige vertraging vertrokken we voor het laatste deel van de reis. Deze vertraging kwam door het slechte weer. Het eerste gedeelte van de vlucht was er ook veel turbulentie.

Woensdag, 29 juni, 20° bewolkt en een spat regen

Precies op tijd landden we op Schiphol. We kwamen aan op de Polderbaan dus moesten we nog een eind taxiën voordat we bij de gate waren. Toen we bij de bagageband kwamen waren onze koffers er al zodat we meteen door konden lopen naar de trein. Onderweg viel er een stevige bui maar toen we in Elst uitstapten was het nagenoeg droog. Daarmee was de cirkel weer rond en zijn we na 38 dagen weer thuis.

Jullie bedankt voor jullie reacties en tot de volgende vakantie.

annelies cck

welkom thuis....
38 dagen...daar zou je jaloers op kunnen worden als je al niet met pensioen bent....!!!!
ik heb meegenoten en verheug me al op jullie volgende reis!
waar gaan "we" dan naartoe ?

Angela en Ronald

Welkom thuis! Eindelijk een camping met gratis WiFi, dus alles bij gelezen. Weer een mooie reis om op terug te kijken! Wij gaan zaterdag weer richting huis rijden. De weersvoorspelling maakt dat we zo lang mogelijk in het zonnige Italië blijven.

Joke

Carla en Bernard, welkom thuis!
Ik heb genoten van jullie verhalen foto's, dank jullie wel.
Lieve groet.

Jet

Welkom thuis en dank voor jullie verslagen en foto's, waardoor ik een beetje mee kon reizen.

Eric S.

Prachtig slot van jullie mooie reis! Weer een geweldig mooi verslag.

Eric

Jullie kunnen terugblikken op een mooie afwisselende reis.
Geniet nog na! Vrg

reggie

Het was een schitterende reis!!!

herman

welkom thuis!

Albert

He, jammer dat het reisprogramma "Carla en Bernard op reis" weer is afgelopen. Nu maar weer afkicken, het was zo'n gewoonte geworden 's ochtend bij het inloggen: eerst even naar Amerika en dan aan het werk..., bedankt voor jullie verhalen en prachtige foto's!