carlabernard.reismee.nl

New York

Zaterdag, 25 juni, 28°, zonnig

We hebben uitgecheckt bij ons hotel en zijn terug gereden naar de luchthaven in Orlando. Daar hebben we de Mustang ingeleverd. Dat gaat daar erg soepel. Je komt aanrijden, pakt je spullen en zonder enige controle mag je naar de terminal. We hadden nog getankt omdat het niet duidelijk was of we genoeg hadden. Deze vol tank werd van het saldo afgetrokken.

Orlando heeft een mooi moderne luchthaven. We hebben eerst de koffers afgegeven. Daar kregen we te horen dat ons vliegtuig een uurtje vertraagd was. Daarna moesten we door de security. Hier hebben ze een nieuw systeem waardoor je niets meer uit je tas hoeft te halen. Ook de broeksriem en schoenen hoeven niet meer uit. Na de controle werden we met een treintje naar het juiste platform gebracht. Daar hebben we koffie gedronken en wat zitten lezen. Tegen half twee, dus inderdaad een uurtje later, vertrokken we. De piloot maakte nogmaals zijn excuses en hoopte nog wat tijd in te kunnen halen. Dat ging kennelijk ten koste van de verwarming want het was akelig koud aan boord. De stewardessen gingen daarom maar dekens uit delen. Om kwart voor vier landden we op LaGuardia nadat we eerst een rondje rond de stad hadden gevlogen. Toen we bij de bagageband aankwamen, waren onze koffers er al. Omdat het een binnenlandse vlucht was waren er verder geen controles meer en konden we naar buiten. Daar zijn we in een taxi gestapt die ons in een half uurtje naar ons hotel bracht. We hebben ingecheckt en kregen een kamer op de 8e verdieping. Het hotel ligt op Madison Avenue. We kijken dus uit op een even hoog gebouw aan de overkant van de straat.

We zijn de stad ingelopen. Op 5e Avenue was de politie bezig met het plaatsen van hekken. Even later kwam er een grote optocht van lesbiennes voorbij. Deze hele week is het Gay Parade in New York. Morgen is de grote afsluitende parade. In de stoet liepen allerlei figuren mee. Enkele dames waren topless. Op de stoep vond een tegendemonstratie plaats van een kerkgenootschap. Deze werd helemaal door de politie begeleid.

We zijn doorgelopen naar Times Square. Daar was het enorm druk. We konden schuifelend over het trottoir met de menigte meebewegen. We zijn richting Central Park gelopen om daar de Apple Store te bezoeken. Na het diner zijn we nog een keer over Time Square gelopen.

Daar was het inmiddels donker waardoor de enorme reclameborden nog meer opvielen. Terug in het hotel bleek dat we ruim 12 km hadden gelopen.

Anna

Bijna dagelijks een cultuurshock haha. En?? Nog iets moois ontdekt in de applestore?

Margreet

Klinkt allemaal goed hoor. Mooie reis verder!

Margreet

Klinkt allemaal heel mooi. Fijne reis verder