carlabernard.reismee.nl

Daytona Beach

Woensdag, 22 juni, 35° strak blauw

We hebben lekker bij de zee en het zwembad gelegen. Tegen de middag zijn we naar het strand gereden. We moesten eerst $10 betalen maar daarna mochten we met de auto het strand op. De toegang is voor de hele dag en je mag nog twee keer terugkomen. We hadden het grootste stuk uitgekozen van ruim 5 mijl. Het is een vreemde gewaarwording om met een gewone auto over het strand te rijden. Door de voorgangers kun je zien waar je kunt rijden en om de zoveel meter staan borden op de banen aan te geven en nogmaals te wijzen dat de maximumsnelheid 10 mijl/u is. Op sommige stukken was het zand wel wat losser zodat de auto een beetje slipte. Carla heeft ook nog een stukje gereden.

Het strand is van 8-19 uur geopend voor auto’s. Daarna gaat het dicht omdat er dan schildpadden vanuit zee hun eieren komen leggen tegen de rulle rand aan. Deze is met palen afgezet zodat daar ook geen auto’s mogen parkeren. De mensen hebben echt hun dagje uit aan het strand. Ze slepen daarvoor van alles mee. Tuinstoelen, partytenten van de schaduw maar ook complete barbecues.

Daytone heeft nog meer bijzonderheden. We zijn inmiddels gewend aan drive thru restaurants, hier hebben ze een drive thru kerk en zelfs een drive thru ATM. Dus gewoon bidden en pinnen vanachter je stuur.

Bij het zwembad komen steeds pelikanen overvliegen. Deze lijken dan bijna het hotel te raken. Op de groenstrook langs het strand liep een das. Op het strand rijden ook ijscokarren rond. Deze laten soms zelf kerstmismelodieën als jingle bells en Rudolf the rednose rendeer horen.

s Avonds zijn we in het noord gedeelte geweest. We hebben daar even rongelopen en bij de boulevard gekeken. Aan de boulevard is een groot monument voor alle motorraces die ook hier over het strand gingen. We hebben goed gegeten bij een typisch Amerikaanse tent.

reg

Eten kunnen ze daar wel ... lekkerrrrrr