Daytona Beach

Dinsdag, 21 juni, 35°, zonnig

We hebben vanmorgen de wekker gezet om de zon op te zien komen. Dat was om 06.25. Het was dus een kort nachtje want we hadden uiteraard eerst gewacht totdat Carla jarig was voordat we gisteren gingen slapen. Vanaf de kamer zagen we de zon inderdaad opkomen, waarna we nog lekker even terug zijn gegaan.

Na het ontbijt hebben we een plekje bij het zwembad opgezocht. Door afwisselend in zee en in het zwembad af te koelen was het daar prima toeven. Rond de middag hebben we met de ouders even gefacetimed zodat zij Carla ook zichtbaar konden feliciteren. Op het strand was het vandaag drukker met auto’s. Er kwam op een gegeven moment zelfs zo’n grote kampeerbus voorbij. Deze kwam bij het manoeuvreren wel even vast te zitten maar daarna kon hij zijn weg over het strand vervolgen.

’s Avonds zijn we bij South Point uit wezen eten. Daar was een tentje dat de North Turn Point heette. Dat was in de jaren 50, toen er nog op het strand geracet werd, de plek waar het strand weer verlaten werd om via de weg terug te gaan. De races worden nu in een stadion gehouden. Na de ingang kwamen eerst in een soort museum uit over de strandraces.

Daarna konden we doorlopen naar het restaurant. Dat was gedeeltelijk binnen een gedeeltelijk buiten aan het strand. Er speelde een bandje uit Tennessee en we waanden ons weer even terug in Nashville.

Overal stonden grote ronde tafels. We konden bij een stel dat nu in Florida woonde aansluiten. Met hen hebben we gezellig zitten kletsen over de verschillende vakanties en de verschillen tussen Europa en USA. We bestelden de vangst van de dag en kregen een tijdje later twee heerlijke red snappers met frites en salades. Het was erg lekker maar ook erg veel.

Om de verjaardag waardig af te sluiten bestelde Carla een shotje van het huis. Deze werd geserveerd in een glas dat aan de onderzijde verlicht was. De cocktail bevatte de nodige alcohol maar smaakte wel lekker.

Iedereen bedankt voor alle felicitaties