carlabernard.reismee.nl

Daytona Beach

Maandag, 20 juni, 34°, zonnig, 16 miles gereden totaal 4715 miles

We zijn opgestaan en hebben eerst ontbeten. Daarna hebben we de laatste spullen ingepakt. Naast ons stond een gezin dat blij was met de goederen die we over hadden. Alles zat weer in de koffers en rugzakken zodat we konden vertrekken.

Het depot van Cruise America was vlakbij. De camper werd snel even geïnspecteerd waarna de zaak geregeld was. Men belde een taxi voor ons. Deze kwam even later en bracht ons in een half uurtje naar de luchthaven. Daar liepen we naar de balie van Adamo. Daar gaven we onze reservering af. De man achter de desk begon stevig te glimlachen toen hij zag waar we voor kwamen. We hadden volgens hem de beste keus gemaakt. We kregen de papieren mee en konden naar de parkeergarage aan de overkant lopen. Daar wierp men een blik op de reservering en verwezen ons naar het vak waar de convertibles stonden. Daar mochten we er zelf een uit kiezen. Er stonden 4 Ford Mustangs, een Chevrolet en een VW Beetle. We kozen een witte Ford Mustang. Met was passen en meten kregen we een koffer achterin en een op de achterbank. Nadat ons eerst even was uitgelegd hoe het dak openging, zijn we van de luchthaven vertrokken. Dit reed toch heel anders als de camper. We zijn dan ook even op een parkeerplaats gestopt om alles te testen en in de juiste positie te zetten. Niet alleen de spiegels en het dak zijn elektrisch ook de stoelen.

We zijn naar Orlando Downtown gereden. Daar zijn we gestopt op het grote plein van City Hall. Daar hebben de afgelopen dagen veel rouwende mensen troost bij elkaar gezocht. Er waren nu verschillende bloemenzeeën gemaakt. Ook waren er overal vlaggen, zowel Amerikaanse en Puerto Ricaanse omdat er ook veel slachtoffer waren die daar van origine vandaan kwamen. Op de foto’s stond vaak de leeftijd vermeld. Het waren hoofdzakelijk jonge mensen. Het was een droevig en aangrijpend gezicht.

We zijn daarna door het centrum gereden. Dat heeft enkele wolkenkrabbers en verder kleurige lage gebouwen met opvallend veel groen eromheen. De stad maakte een verlaten indruk.

We zijn de snelweg opgereden naar Daytona. We zijn wel eerst even gestopt om de kap dicht te doen. In een klein uurtje reden we naar Daytona Beach. Daar hebben we ingecheckt bij ons hotel Oceanside Inn. We kregen een kamer die vol op zee en strand uitkijkt. Daytona Beach is het enige strand ter wereld waar je met de auto het strand op mag rijden om daar een plekje uit te zoeken en je auto te parkeren. Dat is een bijzondere ervaring.

De zee heeft hier voor het eerst in Florida een branding, waardoor er lekkere golven zijn. De zee is iets koeler als rond Key West maar het zwembad gaf meer verkoeling.

In de avond zijn we gaan eten bij de Mexicaan. We hebben uiteraard nog even rondgetoerd met het dak open. Met de lichten aan zagen we nog iets aparts. Als je het portier opent, wordt er op de grond een verlicht silhouetten van een Mustang zichtbaar.

Volle maan boven de zee vanuit hotelkamer.

reggie

ik wil ook zo'n auto met een paard ~:)

Eric Poll

Heerlijk zonnig weer, hier lijkt het wel moesson. Leuk om met zo een mooie wagen rond te rijden. Amerikanen leren helaas niets van alle moordpartijen. Alle voorstellen om het kopen van automatische wapens aan banden te leggen zijn vannacht in de Senaat verworpen, mede dankzij de wapenlobby.

herman

Wat een straf, zo'n Ford Mustang....

Joke

Wat een droefenis in Orlando. Wanneer dringt het eens door bij de Amerikanen dat je de wapens in moet leveren
om dit soort bloedbaden te voorkomen.
De auto zit er wel heel gelikt uit. Lekker genieten!!!

]Jet

Breng je de auto als souveniertje voor me mee=

Wat moet dat indrukwekkend zijn om juist nu in rouwend Orlando te zijn!