carlabernard.reismee.nl

Hollywood

Zaterdag, 18 juni, 37°, zonnig met in de namiddag onweer, 67 miles 4478 miles in totaal

We hebben de ochtend door gebracht in ons privé zwembad. Het was niet helemaal privé. Een groene hagedis verscheen aan de de zwembadrand, nam een aanloop en dook in het zwembad om er aan de andere kant weer meteen uit te klimmen. Daarna verdween hij het gras in.

In de middag zijn we eerst naar Ford Lauderdale gereden. Daar herkende we sommige plekken meteen, andere waren in de afgelopen 8 jaar geheel veranderd door nieuwbouw.

Ons hotel werd helemaal gerenoveerd. We reden door naar het grootste overdekte winkelcentrum van Amerika. Hier zitten ruim 400 winkels in vier verschillende paviljoenen bij elkaar. Dat alles met een redelijk werkende airco. Buiten de paviljoenen zijn nog enkele straten met vooral luxe outlet zaken als Armani, Gucci, Michael Kors en Hugo Boss. Uit de borden bleek dat er in de herfst nog een vijfde paviljoen bij komt en ook het outlet gebeuren nog verder vergroot wordt. We hebben hier enkele uurtjes doorgebracht. Carla heeft hier een mooie tas van Michael Kors gescoord voor haar verjaardag.

Op de terugweg naar de camping betrok het en zagen we het in de verte al onweren. Even later trok deze donderbui over de camping. Maar zoals zo vaak, na een paar minuten was het weer voorbij en konden we weer gewoon buiten zitten. Later in de avond trok er een nog veel grotere bui met heel veel onweer over. Het flitste aan alle kanten en er waren diepe zware donders. Voor het eerst in de vakantie hebben we binnen gegeten.

Zondag, 19 juni, 35°, half bewolkt met een klein buitje, 221 miles gereden, totaal 4699 miles.

We verlieten Hollywood en reden naar Fort Lauderdale. Daar hebben we de highway 1 naar het noorden gevolgd. Dat is een vierbaansweg die door de dorpjes heen kronkelt. Zeker op zondag is dat een leuke en mooie route om te rijden.

Vanaf Palm Beach zijn we de I 95 opgereden. Het waaide stevig en dat was aan de camper goed te vullen. Beide handen aan het stuur waren een vereiste om hem op de juiste baan te houden. We reden door een verlaten gebied waarbij de palmbomen steeds meer terrein verloren. Na de lunch verlieten we de snelweg om via een binnenweg naar Kissimmee te rijden. Dit is het stadje dat vlak bij de grote Disneyparken ligt. In Kissimmee was het dan ook behoorlijk druk. Op de camping was plaats. We hebben eerst een duik in het zwembad genomen om daarna voor het eten te zorgen. Dat was het galgenmaal voor de reis met de camper. Morgen gaan we hem in Kissimmee inleveren. In de avond hebben we onze spullen gepakt zodat we klaar zijn voor het volgende deel van de reis. De camper wordt morgen ingeruild voor een convertible, een auto met een open dak. Daarmee toeren we rond Daytona Beach waar we ons hotel hebben.

annelies CCK

en ik stuurde al een berichtje met daarin vermeldt : goede terugreis", maar dat was dus wel voorbarig...jullie gaan nog ff verder met jullie fantastische reis....

Bert en lies

Het zal wel wennen zijn met een kleine auto. Carla gefeliciteerd met je verjaardag morgen.een mooie tas. groetjes

Eric

Leuke verjaardag gehad, Carla? Mooi verjaardagscadeau????