carlabernard.reismee.nl

Naples

Zondag, 12 juni, 38°, zonnig en erg heet, 255 miles gereden totaal nu 3979 miles

We verlieten Chrystal River om op een nieuwe highway uit te komen. Deze was kennelijk pas geopend en zag er schitterend uit. We moesten twee keer $ 1,25 tol betalen. Langs deze snelweg van ruim 40 miles liep een fietspad. Daar waren veel wielrenners en triatleten aan het trainen. Het fietspad volgde de snelweg helemaal en op plaatsen waar wij wegen kruisten waren er ook voor de fietsers bruggen gebouwd. Dat zag er gelikt uit.

We verlieten de highway om via wat binnen wegen op de I-75 uit te komen. Dat is een saai highway die door heel Florida naar Miami loopt. Wat opvallend was dat we ruim 100 miles langs een verbouwing reden omdat men bezig is om de snelweg van 4 naar 6 banen te verbreden. Ondanks de werkzaamheden was de snelheid niet aangepast en konden we er gewoon met 70 miles (dus 112 km/u) langs op rijden. We houden trouwens meestal een kruisnelheid van rond de 60 miles aan. Na de koffiepauze merkten we dat we zuidelijker kwamen. Er kwamen steeds meer palmbomen langs de route. De temperatuur liep ook al snel op. Ook hier zagen we weer een schildpad die over de vluchtstrook kroop.

Bij Naples hadden we een camping uitgekozen. Deze ligt naast een klein regionaal vliegveld zodat er af en toe een vliegtuig of helikopter laag overvliegt. De camping was nagenoeg verlaten. Er zijn heel veel vaste plaatsen maar die mensen waren er allemaal niet. Het hoogseizoen ligt in januari tot maart. Het is hier dan aangenaam met temperaturen rond de 20°. In de zomer kan het verschroeiend heet worden. Vandaag was daar met 38° al een voorbeeld van. Gelukkig was er een zwembad dat we nu privé konden gebruiken.

Rond 17.00 zijn we naar Naples gereden. Opvallend waren de brede wegen, vaak 5 tot 6 rijstroken breed. Naples is duidelijk een plaatje voor de jetset. Veel mooie grote huizen en dure auto’s. Op 5e Avenue zitten de duurdere winkels en hotels. Verder is er een historisch centrum van begin 20e eeuw met nog meer winkeltjes en restaurant.

Naples ligt aan de Golf van Mexico en heeft een heel mooi parelwit strand. De zon gaat ook in zee onder. Helaas vond een grote onweerswolk het nodig om die zonsondergang letterlijk in het water te laten vallen. We hebben in Naples bij de Italiaan pizza gegeten. Dat was doen ook de enige vergelijking die past met het Naples in Italië. Zo vies en slonzig dat Napels is zo schoon en welvarend was het Amerikaanse Naples.

Eric

Lijkt mij heerlijk om daar te zijn. Mooi die palmbomen en zandstrand????