carlabernard.reismee.nl

Navarre

Vrijdag, 10 juni, 34°, zonnig met een klein buitje, 226 miles gereden in totaal 3381 miles

Via de buitenwijken van New Orléans werden we weer naar de I-10 geleid. Eerst hebben we nog even getankt omdat de prijs hier weer onder de $2 was. De I-10 ging weer over in een kilometerslange brug over water. Hierna verlieten we de staat Louisiana om via een klein stukje Alabama in Florida uit de komen. Onderweg hadden we een klein buitje voor het stof. De weg werd er niet eens nat van. Als lunch hebben we wafels gegeten. In Alabama hebben we de snelweg verlaten en hebben we een stuk de highway 90 gevolgd. Hier reden we weer door kleine plaatjes en gehuchten waar de tijd stil leek te hebben gestaan. Vlak bij Mobile werd het drukker. We reden Mobile binnen en keken onze ogen uit van de mooie oude herenhuizen die hier stonden te pronken. De straat was nog voorzien van bomen uit die tijd.

In het centrum werden we naar een tunnel geleid waar onze camper precies onder zou moeten kunnen passen. We hebben dat maar niet gegokt en zijn terug gegaan naar de I-10 waar een duidelijke ruimere tunnel voor handen was.

Ook na deze tunnel reden we weer een heel stuk over de snelweg die op pijlers boven het water was gebouwd. We reden Florida binnen. Dat is de laatste staat die we met de camper aandoen. We hebben nu 14 staten gehad. Na Pensacola werd het steeds drukker maar het bleef wel doorrijden. Op de camping hadden we gelukt, we kregen de laatste nog beschikbare plaats. De camping ligt aan de Golf van Mexico en had een heel mooi zandstrand. De zee was lauw en ondiep, daarom hebben we afkoeling gezocht in het zwembad. Dat water was wel verfrissend.

Bert en Lies

Weer genoten van jullie verhalen