carlabernard.reismee.nl

Greenwood

Maandag, 6 juni, 30°, zonnig, 212 miles gereden totaal 2818 miles

We hebben Graceland achter ons gelaten en zijn verder naar het zuiden gereden. Al snel reden we de staat Tennessee uit en kwamen we in Mississippi. We hadden er vandaag voor gekozen om kleinere wegen te nemen. We reden naar Clarkdale. Mississippi wordt ook wel de Delta staat genoemd. De naam werd meteen duidelijk. Er was geen heuvel meer te bekennen. Het landschap was volkomen vlak. Er waren hele grote akkers met mais.

Op verschillende plaatsen waren kleine vliegveldjes. Vanaf daar stegen vliegtuigjes op om de gewassen vanuit de lucht te besproeien. Van een grote afstand leek het wel of men aan het stuntvliegen was. Toen een vliegtuigje echter net naast de weg voor ons aan het sproeien was zagen dat er toch wel degelijk een patroon in zat. De mensen wonen hier in grote huizen of in een soort stacaravan. Tussen de akkers waren soms moeraspartijen te zien. We reden door Clarkdale. Dat is een klein plaatsje waar de tijd heeft stil gestaan. Vanaf hier reden we naar Greenwood over een nog smallere weg. Deze was kaarsrecht getrokken zodat het stuur overbodig was.

In Greenwood hebben we een bezoek gebracht aan een museum over de geschiedenis van dit gebied. Daarbij werd aan de hand van vondsten aangetoond dat er al 15000 jaar voor Christus hier Indianen gewoond hebben. Het museum zat midden in een verhuizing naar een nieuw pand. Hierdoor was maar een gedeelte van de collectie te zien. De geschiedenis van de katoen zat helaas voor ons in grote kratten. Vanaf 1830 is men hier begonnen met de teelt van katoen. Greenwood wordt ook wel de hoofdstad van de katoen genoemd. Hopelijk krijgen we de komende dagen nog meer te zien van de katoenteelt.

In Greenwood stonden nog enkele patricische huizen uit begin 1900.

Via een mooie brug reden we de rivier de Mississippi over en kwamen zo in de volgende staat Arkansas uit.

Daar hadden we in een state park aan de oevers van een van de zijtakken van de rivier een camping. Het was weer erg warm zodat we de rest van de middag verkoeling hebben gezocht bij het zwembad.

reggie

TOP!!