carlabernard.reismee.nl

Blue Ridge Mountain

Vrijdag, 3 juni, zonnig, 31°, 269 miles in totaal 2051 miles

De regen van afgelopen nacht was weer weggetrokken en er scheen een lekker zonnetje. We reden terug naar Buchanan.

Daar zijn we de Blue Ridge Mountain Highway opgegaan. Deze highway is erg smal en bochtig en daarom verboden voor trucks. We reden eerst door het bos omhoog om via enkele haarspelden bij een top uit te komen waar we een schitterend uitzicht hadden.

Een deel van het dal was al wolkenvrij, aan de andere kant van de weg was het dal nog nog niet zichtbaar door de wolken. Overal waren ruime parkeerplaatsen gemaakt zodat je ongestoord kon genieten van de uitzichten. De mooiste verrassing troffen we iets verder op. Vlak voor ons op de weg stond een moeder ree met haar jong. Pas toen we erg dichtbij waren liepen ze het bos in.

We volgden de highway tot Roanake. Daarna hebben we de I 81 weer opgezocht om verder naar het zuiden te rijden.

Bij Newport hebben we een camping opgezocht. Het was hier erg warm. Gelukkig konden we verkoeling zoeken bij het zwembad. Bij de camper stonden perzikbomen. De vruchten werden geplukt en gegeten door eekhoorntjes.

Marian

Altijd weer leuk al dat 'vee'????

Bert en Lies

wat leuk al die dieren in jullie vrehaal

Herman

? 3:16