Middle Creek

Donderdag, 2 juni, half bewolkt, 28°, 228 miles in totaal 1782 miles

We verlieten Washington in dezelfde stijl als bij de aankomst. Ook nu hadden we weer een file.

Deze was echter niet zo lang en en vrij snel lieten we stad achter ons. We reden naar het zuiden. We verlieten de staat Maryland en kwamen in Virginia.

We kwamen langs het plaatsje Woodstock dat zijn naam leende aan het in 1969 fameuze muziekfestival. Het was toen het centrum van de hippiecultuur. Onderweg zagen we schitterend beschilderde watertorens.

Nadat we boodschappen hadden gedaan en ons koffie hadden gedronken, kwamen we in het gebied van de Blue Ridge Mountains uit. Dat is een bergkam van bijna 800 miles die we de komende dagen grotendeels gaan volgen. Vandaag reden we over de I-81 tot aan de afslag voor de camping.

Vanaf daar reden we dwars door een natuurpark heen. Hier leven ook nog beren. De camping ligt midden in het park. Het was er rustig. We hebben de was gedaan. Dat gaat erg gemakkelijk. Je hebt grote bovenladers waar de was in doet. Voor $1 wordt de was daarna gedaan. Vervolgens gooi je hem in de droger die er naast staat. Die kost ook weer $1, maar na zo’n kleine twee uur is de was schoon en droog. De rest van de middag hebben we bij het zwembad doorgebracht. Tegen de avond begon het licht te regenen.