carlabernard.reismee.nl

Washington

Woensdag, 1 juni, 30°, zonnig, niet gereden totaal 1554 miles

Met de bus en metro zijn we weer naar het centrum gegaan. We zijn nu een halte eerder uitgestapt. We kwamen nu midden in Chinatown boven.

Vandaar zijn we naar het Union Station gelopen. Behalve een fraai station is dit ook een winkelcentrum.

Na een lekkere bak koffie zijn we richting het Capitool gelopen. Het was al erg heet dus was de schaduw van de vele bomen een aangename verrassing. We kwamen langs Supreme Court, het gebouw waar de belangrijkste rechters zitting houden.

Daarna liepen we de heuvel naar het Capitool op. Dit gebouw is het symbool van de democratie van de USA. Hier zetelt het congres. Rond 1800 werd het gebouwd en sindsdien worden hier alle vergaderingen gehouden. Het staat nu helemaal in de steigers. Dat was wel jammer.

We hebben geluncht. Daarna hebben we een bezoek gebracht aan het National Air and Space Museum. Daar kregen we uitgebreid de geschiedenis van de vliegtuigen en ruimtevaart te zien. Overal stonden en hingen vliegtuigen. Ook het hele heelal en sterrenstelstel werd uitgelegd. Daarna was de ruimtevaart aan de beurt. Vanaf de lancering van de Gemini capsules tot de laatste reizen naar Mars werden nader toegelicht. Verschillende originele onderdelen zoals de capsule waarin de bemanning van Apollo 11 na hun geslaagde landing op de maan terug keerden op aarde werd hier tentoongesteld.

Na dit museum staken we de Mall over om bij het National Museum of Natural History binnen te gaan kijken. Daar werd aan de hand van mooie foto’s, films en skeletten de dierenwereld voor gesteld. Aan het plafond hing een walvis zoals we die in Cape Cod hadden gezien.

Naast dit museum ligt het National Museum of American History. Zoals de naam al aangeeft werden we hier meegenomen in de nog vrij korte Amerikaanse geschiedenis. Zij beginnen namelijk pas als de eerste Engelse Pilgrims in 1630 in Boston aan komen. Dat er daarvoor ook al mensen woonden wordt in de geschiedenis voor het gemak overgeslagen. Na de Onafhankelijkheidsverklaring werd George Washington de eerste president. Aan de hand van de verschillende oorlogen, de burgeroorlog, 1e en 2e Wereldoorlogen, Korea en Vietnam kwamen uit bij de peacekeeper rol die de Amerikanen nu vervullen.

In een andere vleugel was aandacht voor slavernij en de rassenverschillen die er nog steeds zijn. Er wordt een nieuw museum gebouwd dat helemaal aan dit onderwerp gericht zal zijn.

In de volgende vleugel werd het fenomeen van de president toegelicht. Van Washington tot Obama kwamen allemaal voorbij. Ook was er een hele afdeling van de First Lady’s en hun galajurken. Twee vleugels waren nog niet gereed. Daar komen in 2017 en 2018 cultuur en muziek aan de orde.

Na deze overigens gratis te bezoeken musea zijn we weer teruggegaan naar de camping.

Aangezien ze er hier met Hilary en Trump niet uitkomen, zal ik het presidentschap wel op mij nemen.

Eric

Prachtige musea, allen gratis toegankelijk. Je kunt dagen in de diverse musea vertoeven, zoveel te zien. Ik stem op jou Bernard!????????

reggie

mooi en leerzaam!!

Kristel

Bernard for President!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Enjoy

Herman

Jaja, lachuuu!

Klaas

Genieten. Washington is een relaxte stad!

Margriet

Mijn zus speelde die dag golf op de Chevi Chase Golfclub in DC. Hoe leuk!

Carla

Hoi Margriet we zijn al heel veel mooie golfclubs tegen gekomen. Op prachtige locaties. Iets voor je volgende vakantie. ????