carlabernard.reismee.nl

Amish

Zondag, 29 mei, bewolkt, 28°, 329 miles 1146 miles in totaal

Vanaf Niagara zijn we de inmiddels vertrouwde I 90 weer opgereden. In staat New York moesten we hier weer tol voor betalen.

We verlieten deze staat en kwamen in de staat Pennsylvania uit. Het landschap veranderde niet. Het was licht glooiend met afwisselend velden met wijnranken, uitgestrekte akkers of bosgebied.

Voor het hier levende wild was de snelweg een slachtpartij Op het stuk wij reden kwamen we drie dode reeën en ruim 30 kleinere dieren als dassen, marters en marmotten tegen. Gelukkig zaken we ook nog levende reeën en een dappere marmot die op de vluchtstrook liep. Of hij ook geprobeerd heeft over te steken, hebben we maar niet afgewacht. We verlieten de I 90 om via andere highways in de staat Ohio uit te komen.

Na Akron verlieten we de snelweg en reden het land van de Amish binnen. Dit is een kleine groepering gelovigen die nog vasthoudt dat God geen machines toestaat. Zo zijn elektriciteit, auto’s en tractoren verboden. De mensen verplaatsen zich nog in koetsjes die door paarden getrokken worden. De woningen waarin zij wonen zijn wel modern maar die zijn met de hand gemaakt en hebben dus geen electra. We voelden ons even op het decor van serie My Little house op the prairy. De mensen dragen klederdracht. Omdat het vandaag zondag is, is nagenoeg alles gesloten. We hebben een camping midden in het Amish gebied, zodat we morgen wel meer kunnen gaan bekijken.

eric

Bijzonder, dat deze traditie nog steeds wordt voortgezet vrg

ria van rossem

wat een mooie reis maken jullie weer.byzonder bij de amish mooie fotos gr.ria

Simone Galama

Kan je toch niets bij voorstellen, geen elektriciteit. Gaaf om dit dan ook mee te maken. Mooie foto's ook weer trouwens!