Niagara

Zaterdag, 28 mei, 28°, zonnig, 35 miles totaal 817 miles

We hebben eerst lekker uitgeslapen en rustig ontbeten. Daarna zijn we naar het National State Park Niagara Falls gereden. Er was een aparte parkeerplek voor RV’s op het Goat Island. Dat is een eiland tussen de twee watervallen in. We zijn langs de rivier gelopen. In het begin was deze nog heel rustig maar dichter bij de waterval begon het water meer te kolken.

We kwamen aan bij de Amerikaanse kant. Daar was men echter met bouwwerkzaamheden bezig zodat we niet dicht bij de waterval konden komen. Via een brug verlieten we Goat Island en kwamen bij de Amerikaanse oever uit.

Het was goed te merken dat het een feestweekend is want het was er erg druk. Via internet hadden al kaartjes gekocht voor de Maiden of the Mist. Dat is een boot waarmee je tot aan de rand van de waterval vaart. Na een wachttijd van een uurtje konden we met de lift naar de steiger waar de boot lag afgemeerd.

We kregen allemaal een blauwe regencape mee. We voeren eerst langs de Amerikaanse Fall. Deze was behoorlijk imposant, maar vijf minuten later was hij vergeten door het enorme geweld van de Canadese Fall. Deze is een stuk hoger en breder. De regencape had je echt nodig want anders werd je drijfnat. Nu was het alleen lekker verkoelend. Dicht bij de waterval kon je elkaar niet meer verstaan door het donderende geweld van het water. Er hing ook een groot mistgordijn.

Na een kwartiertje stonden we weer in de volgende rij die ons naar de lift bracht om het park weer verder te bekijken.

We zijn weer terug gewandeld naar de camper. Na het doen van boodschappen hebben nog lekker in het zonnetje zitten lezen.