carlabernard.reismee.nl

Cape Cod

Woensdag, 25 mei, 26 zonnig

Na een goede nachtrust hebben we de hostel verlaten en zijn we terug gelopen naar South Station. Daar hebben we een kaartje gekocht voor de trein. De plek waar de camper konden halen ligt ruim 40 miles onder Boston. Nadat we het kaartje hadden gekocht konden we of in de hal of buiten op een paar bankjes wachten totdat de trein werd omgeroepen. South Station kent geen doorgaande treinen. Alle treinen stoppen hier en moeten dan dezelfde weg weer terug.

Onze trein naar Middleborough /Lakeville werd omgeroepen en we konden bij perron 12 instappen. De conducteur, een bazige oud man, kwam de kaartjes ophalen. Hij had de verantwoording over drie wagons. Bij elk station riep hij om welk station nu aan de beurt was. In een klein uur kwamen we in Middleborough aan. Dit bleek een dorpje te zijn met alleen maar vakantiewoningen zonder verdere voorzieningen. We werden aangesproken door een dame in een auto die ons passeerde. Zij vroeg waar we naar toe wilden omdat er in dit dorp geen bus of taxi was. Toen we uitlegden dat we naar Lakeville wilden, bood ze spontaan aan om ons maar even te brengen want lopen was met de zware koffers geen optie. Alice bleek voor een reisbureau te werken en had al veel van Europa gezien. We haalden haar man thuis op en en een kleine kwartiertje later werden we keurig voor de deur van het camperbedrijf afgezet. Het was inderdaad een eind geweest als we dat hadden moeten lopen. Onze camper ,of RV zoals hij hier heet, stond al klaar. De papieren werden in orde gemaakt en na een korte heldere uitleg konden we beginnen aan de trip. We reden eerst naar een Wallmart om inkopen te doen. Na de inkopen zijn we nog even terug gegaan naar het verhuurbedrijf omdat er een alarmlampje bleef brandde. Dat werd meteen verholpen waarna we koers zetten naar Cape Cod. Het rijden met deze grote lange camper ging haast vanzelf. Door de extra spiegels heb je goed zicht. Alleen in de bochten moet je er even aan denken dat je ruim negen meter lang bent.

Bij het verhuurbedrijf kregen we nog een goede tip over een app die we konden downloaden om snel campings te zoeken. Met die app hebben we een camping uitgezocht op korte afstand van Provincetown. Rond 15.00 uur waren we op de camping. Omdat we gebeld hadden wisten we al dat er plaats was. We hebben hier eerst de koffers uitgepakt en in de camper alles een plaatsje gegeven. Daarna hebben we heerlijk in het zonnetje koffie zitten drinken. Voor ons gevoel is de vakantie nu echt begonnen.

We hebben zelf gekookt en hebben daarna een wandeling naar het strand gemaakt waar de zon net voordat hij in zee verdween achter enkele wolken schuil ging. Na een lekkere douche zijn we gaan slapen.

Thea

Leuk optrekje ; beetje klein om te camperen .
Maar ja .

Thea

Leuk optrekje om in te camperen.
Beetje klein maar ja ....
Vele veilige kilometers.

Eric

Mooie camper!

Dees

Oooooo ik zie dat er plaats genoeg is. Hop ik even over. Tof van jullie. ????????????????????

Simone Galama

Wat ziet het er allemaal mooi uit zeg! Geniet ervan en ja,...ik ben jaloers hahaha

annelies

fijn dat de vakantie nu echt begonnen is !
hoeveel slurpt die loei grote VR ?

Margriet

Wat een super camper!!!! je maakt iemand heel erg jaloers; dit is echt te gek om zo mee rond te touren!!! leuk al jullie verhalen, geniet er van!

Herman

OMG. big bigger biggest.