carlabernard.reismee.nl

Reis naar Boston

Zondag, 22 mei, 20 regen

In een druilerige regen zijn naar het station gelopen om de trein naar Schiphol te nemen. De NS vond het nodig om in het weekend het spoor tussen Utrecht en Schiphol te verbeteren zodat we werden omgeleid via Duivendrecht. Dat gold echter voor meer reizigers zodat we als haringen in een ton in de trein werden geperst. Een vrolijke conducteur hield de stemming er echter lekker in en in no time waren we op de luchthaven. Daar hebben we de shuttle bus naar ons overnachtingshotel genomen.

Maandag, 23 mei 20, regen en zonneschijn

Na een goed ontbijt bracht de shuttlebus ons weer terug naar Schiphol. We hadden thuis al ingecheckt en hoefden dus alleen nog maar de koffers af te geven. Dat mag nu ook zelf doen zonder dat er personeel aan de pas komt. Daarna mochten we de in de rij voor de veiligheidscontrole. Ondanks dat het redelijk druk was waren we in een kwartiertje door alle controles heen en konden we nog wat rondlopen op de luchthaven.

Rond 09.45 uur mochten we instappen. Het vliegtuig zat niet helemaal vol. Met een vertraging van een kleine 3 kwartier vetrokken we richting de USA nadat we eerst een half uur hadden getaxied.

Het was helemaal bewolkt en konden dus niets zien. Na een rustige vlucht met uitstekende verzorging landden we om 12.30 uur op de luchthaven van Boston. Voor de landing hadden we eerst een rondje boven de stad gevlogen zodat we konden zien waar we de komende dagen zullen verblijven.

Bij de toegangscontrole bleek ook hier alles geautomatiseerd te zijn en mocht je zelf je aanmelden. Bij mij begon het apparaat te sputteren omdat mijn paspoort geen zes maanden meer geldig was. Dat was echter geen probleem. Bij een officer konden we ons melden waarna we het land in mochten. De koffers lagen al op de band waarna we naar buiten konden.

Buiten werden we met een gratis shuttle, the Silver Line, naar het centrum van de stad gebracht. Het station was we uitstappen was ondergronds. Enkele medepassagiers wezen ons welke kant we op moesten. In Boston was het strak blauw en lekker warm. We liepen naar ons hotel, nadat we onderweg eerst nog even koffie hebben gedronken. We verbleven hier in een soort jeugdhostel. We kregen een kamer op de derde verdieping.

We hebben onze spullen daar neer gezet en na ons te hebben omgekleed zijn we de stad ingelopen. We liepen door twee grote stadsparken waar de mensen genoten van het lekkere weer.

Vanuit de parken konden we skyline van de stad zien. Die is niet zo imposant als New York, maar wel verrassend. Oude gebouwen uit de 18e eeuw worden afgewisseld met wolkenkrabbers.

We hebben een tijdje door het centrum gewandeld en zijn toen terug gegaan naar het hotel. Het was pas 20.00 uur maar voor ons gevoel natuurlijk 6 uur later. Boston heeft een gezellige relaxte indruk op ons gemaakt.

Han

Een mooi begin van jullie vakantie, genieten maar weer.

Marian

Veel plezier en laat ons lekker meegenieten met jullie foto's
Groetjes en goede reis.

Bert en Lies

Met jullie als gids mooi mee gewandeld

herman

goeie donatie van 100 dollar om Trump uit het Witte Huis te houden????????????

Anna

Goed begin van jullie vakantie! Leuk om mee te kijken.

Eric

Leuke start!