Kuta

Zaterdag en zondag, 4 en 5 oktober, zonnig, 31 Deze twee dagen hebben we lekker gerelaxt doorgebracht bij het zwembad en op het strand. Zaterdag zijn we uit wezen eten bij een van de tentjes aan de doorgaande weg. We kregen lekkere kip met rijst. Zondag heeft Comma voor het laatst voor ons gekookt. Ze maakte soto ayam. De komende dagen is ze met haar man naar zijn geboortedorp om een ceremonie rond de tempel bij te wonen. Dat is in het noorden bij Lovina Beach. We zullen haar kookkunsten missen. Maandag, 6 oktober, licht bewolkt, 31 In de ochtend hebben we lekker gezwommen. Tegen het middaguur was het echter te heet. We hebben toen verkoeling in de villa gezocht. Rond 3 uur heeft Wayan ons opgehaald en naar Kuta gebracht. Dat ging uiteraard weer met de nodige files. Vanaf Seminyak door Legian en Kuta kon er alleen maar stapvoets gereden worden. Ook in Kuta zijn veel nieuwe hotels en winkels bijgebouwd. We hebben wat rondgezworven in de kleine straatjes met honderden souvenirswinkeltjes die allemaal hetzelfde verkopen. Op het strand hebben we nog even de zonsondergang meegepikt. Ook hier verscheen er nog net een wolk voordat de zon in de zee zakte. Na het diner kwamen we bij een nieuwe mall die aan de boulevard gebouwd is. Deze is speciaal voor de toeristen met alle bekende grote merken. Wayan stond ons keurig op te wachten en bracht ons in de helft van de tijd als de heenreis weer terug naar de villa. Daar begon het opeens heel hard te regenen. Het was een buitje van een paar minuten maar wel heftig.