carlabernard.reismee.nl

Van Donggala naar Canggu op Bali

Maandag, 29 september , zonnig 34 Na een paar dagen genieten van het parelwitte strand, het prachtige thuisrif met haar koraal en kleurrijke vissen moesten we er weer aan geloven. De koffers werden weer ingepakt en klaar gezet voor vertrek. Omdat we pas laat in de middag vlogen konden we in de ochtend nog lekker genieten. Eerder hadden we al een zeeslang gezien en liet een grote mureen zich zien. Via dezelfde bochtige en stoffige weg werden we naar de luchthaven gebracht met een autootje van het resort. Nu pas merkten we hoe luxe een airco is. Na een vlotte incheck, in tegenstelling tot Schiphol hebben ze hier aan een kwartiertje genoeg vlogen we naar Makassar terug. Dat was een vlucht van een uurtje waarbij we grotendeels over water vlogen. In Makassar stapten we aan boord van het volgende vliegtuig dat ons in dezelfde tijd naar Denpasar, Bali vloog. We lieten met gemengde gevoelens het mooie Sulawesi achter ons. We hadden echt genoten van dit eiland met zijn natuurschoon en bijzondere culturen. Op het vliegveld van Denpasar werden we door Wayan opgehaald. Hij stond ons keurig met een bordje met onze naam op te wachten. Het was er erg druk en bomvol toeristen. We verlieten de luchthaven en reden naar het noorden. Na ongeveer een uurtje sloegen we een klein straatje in, gevolgd door een nog smallere om vervolgens over te gaan in een zandpad. Aan het einde daarvan was een groen hek. Daarachter lag de ingang van onze villa. Deze was geweldig. We hebben de beschikking over twee grote slaapkamers met badkamer. Deze zitten in het eerste gebouw. Direct daarachter ligt het tweede gebouw met een enorme woonkamer, keuken en bijkeuken. Via openslaande deuren kom je op het terras uit waar het privé zemdbad ligt met zonnebedden. Achter in de tuin staat nog een prieel waar we in de avond kunnen dineren. Want een kokkin en chauffeur zijn op afroep beschikbaar. We reizen dus van het ene paradijs naar het volgende. De villa ligt helemaal tussen de rijstvelden. Dinsdag, 30 september, licht bewolkt 32 We hebben ins ons prieel gegeten terwijl Made de villa weer op orde bracht. Direct aan de andere kant van het gaas waren twee mannen bezig om de oude restanten van de rijst met de hand om te ploegen. Ze stonden hierbij tot hun kuiten in de modder en dat in de brandende zon. Na het ontbijt hebben we heerlijk gezwommen en lekker geluierd. Tegen het middaguur zijn we richting de zee gelopen. Dat is een half uurtje wandelen. We hebben onderweg eerst nog lekker koffie met gebak genomen. De zee heeft hier hoge golven, die door surfers zeer gewaardeerd worden. Op de terugweg hebben we nog even boodschappen gedaan waarna we ons vermaakt hebben in de tuin. Een duik in h zwembad was noodzakelijk omdat het anders te heet werd. De foto's staan in de fotomap

Jet Kersten

Wat heerlijk om te lezen over Bali! Wat een paradijs maar dat ongetwijfeld ook gelden voor jullie vorige bestemming.
Geniet enorm en kom straks weer thuis vol met mooie herinneringen!
Groet, Jet

Ronald

Moet een cultuurschok zijn. Lekker relaxen en alle mooie ervaringen een plek geven!