carlabernard.reismee.nl

Rustdag en terug naar Hanoi

Vrijdag, 25 november 2011, zonnig, 26

Dit was de eerste rustdag in het programma. We hebben in de ochtend lekker op het balkon van ons huisje gezeten totdat we moesten uitchecken. Daarna zijn we even naar de dames gelopen om souvenirs bij hen te kopen. Er waren er maar twee van de vier, vergezeld van een derde. Van alle drie wat gekocht. Daarna zijn we op de luie stoelen bij de lounge gaan zitten. Het zonnetje prikte goed door de nevel heen. Het was zo aangenaam vertoeven.

Om 15.00 uur werden we door de chauffeur opgehaald. Toen we de pad naar de auto afliepen kwamen de twee andere dames ons tegemoet rennen. Helaas moesten we teleurstellen omdat we niet nog meer prul wilden kopen. In een kleine drie kwartier bracht de chauffeur ons naar Sapa, waar Hai op ons stond te wachten. Het was hier een stuk frisser als bij de lodge. We hebben een klein stukje door het stadje gewandeld, maar het meeste hadden we natuurlijk bij onze eerste dag al gezien. Nu midden op het dag was het wel een stuk drukker. We zijn even een cafeetje ingedoken voor een bak koffie en tomatensoep. Op de markt hebben we nog fruit gekocht voor in de trein.

Hierna reden we naar Lao Cai. We konden nu pas goed zien hoe bochtig de weg was. Bij onze heenreis was het immers nog aardedonker.

We kwamen ook nu net na de schemer in Lao Cai aan. Daar werden we naar een restaurant gebracht. Terwijl aan het eten waren, haalde Hai onze treintickets. Hierna liepen we naar de trein waar hij ons tot in de coupe begeleidde. Daar hebben we afscheid van hem genomen. Hij heeft er toch voor gezorgd dat wij enkele onvergetelijke dagen hebben doorgebracht bij de lokale bevolking.

De trein vertrok weer precies op tijd. Voor ons gevoel stopte de trein nu vaker en schommelde hij veel harder. Dan kan ook komen omdat we nu de reis uitgerust bewuster meemaken dan de heenreis toen we behoorlijk vermoeid waren van de vliegreis.

margreet

Fijn om te lezen dat jullie het goed hebben!
En wat een mooie plaatjes.
Het is weer een onvergetelijke reis!
Lieve groet, ook van Niko,

margreet

Angela en Ronald

Fijn om te lezen dat jullie de reis weer goed hebben opgepakt. Het is altijd weer leuk om jullie te volgen. Veel plezier!!!!!!

Groetjes van ons