carlabernard.reismee.nl

Bank Penisula

Maandag, 6 december 2010, 20° zonnig later regen

Na onze laatste nacht in de camper hebben we nog een keer lekker in het zonnetje ontbeten. Daarna hebben we de laatste kastjes leeggemaakt en de tanks van de camper geleegd.

We zijn naar Banks Penisula gereden. Dat is een schiereiland dat schuin onder Christchurch lag. We reden eerst nog een stuk door de stad. Daarbij zagen links en rechts toch nog wel de schade de veroorzaakt is door de aardbeving van een paar maanden geleden. Vooral oude gebouwen vertonen veel scheuren. Ook zijn er behoorlijk wat stenen schoorstenen die het niet hebben overleefd.

Een paar kilometer buiten de stad kwamen we de eerste kudde schapen al weer tegen. Deze liepen tussen twee begeleidende auto’s in en waren op weg naar een andere wei. Via een mooie route kwamen we bijna op het eind van het schiereiland. Daar moest nog een heuse pas worden genomen. Boven gekomen hadden we een schitterend uitzicht over de baai van Akaroa. In dat plaatsje is alles nog Franstalig wat herinnert aan de eerste Europeanen die hier kwamen. Dat waren Fransen. Er waren wat winkeltjes en je kon er op de boot stappen om op zoek te gaan naar dolfijnen. In een van de winkeltjes wat souvenirs en een trui van possum en merino gekocht. Dat is een heel erg zachte wolsoort.

Via de Summit Road zijn we teruggereden naar Christchurch. Dat was een smalle bochtige weg langs de kust. Dat stond uiteraard weer garant voor schitterende uitzichten. Het weer was wel aan het betrekken. Vanuit Lyttelton is een lange tunnel gemaakt waardoor ineens in het havengebied van Christchurch uitkwam.

We hebben afscheid genomen van de camper. Het inleveren ging erg soepel. We hadden 4994 km sinds het begin van onze trip in Auckland gereden. Een shuttlebus bracht ons naar het hotel in het centrum van de stad. Het regende behoorlijk. Gewapend met de plu zijn we stad ingelopen. Toen we op een terrasje koffie gingen drinken, was het alweer droog. Na een rondje door het centrum zijn we voor onze laatste nacht in dit mooie land teruggegaan naar ons hotel.

Dia en Henk.

Leuk om te lezen en te volgen, maar het gaat zo snel weer voorbij.Goede terugreis en tot in Nederland. Hier is het koud en wit.

gr. Henk

Jac

Ik heb iedere dag met toch wel een beetje jalouzie jullie verhalen gelezen. Ik maak op uit jullie reisverslagen, dat jullie erg genoten hebben van deze bijzondere reis. De gekochte trui zal erg van pas komen, want we hebben een erg vroege winter.

Nog veel plezier en een goede reis.

groetjes Jac.

Jeanne en paul

Hoi Carla en bernard,
Leuk om jullie verhalen te lezenen foto's te bekijken.
Wat een mooie reis.
Nog veel reisplezier.
groetjes Jeanne en paul

reggie

ik geniet nog steeds meer van jullie foto's!
hier is het bar koud met glibberen en glijden.......