carlabernard.reismee.nl

Christmas Parade in Christchurch

Zondag, 5 december 2010, 25° zonnig

We hebben in het zonnetje ontbeten. Toen de was droog was zijn we naar Christchurch gereden. Dat is een leuke bruisende stad. Door het centrum kronkelt het riviertje de Avon. Aan de oevers van dat riviertje ligt ons hotel voor morgen.

In de stad waren drie activiteiten tegelijk bezig. Rond de Avon was een wielerparkoers uitgezet. Daar werden verschillende rondjes rond de kerk gereden in allerlei categorieën. Dat gaf een gezellige drukte. Het trammetje dat door het centrum loopt moest tijdens de wedstrijden steeds wachten.

Het tramrondje is maar een paar kilometer en die hebben dus maar te voet afgelegd. Midden in het centrum is een groot plein waaraan een kathedraal staat. In deze kerk waren de kerstversieringen al aangebracht. Aan het plafond hingen drie levensgrote engelen. Er was een grote kerstboom waaronder allemaal pakjes lagen.

Even na het middaguur was er een hardloopwedstrijd van 1 mijl. Deze ging over het parkoers waar om 14.00 uur de Christmas Parade zou starten. Er waren in de drie categorieën, jeugd, dames en heren bij elkaar nog geen 30 deelnemers.

vanaf 14.00 trok de Christmas parade aan ons voorbij. Het was druk. Het publiek stond 4, 5 rijen dik. Na de politie en fanfare reden er allerlei paradewagens. Daarop waren sprookjes en films afgebeeld. Hierna volgden veel groepen van de nationaliteiten die in Christchurch wonen. Daarbij waren veel Aziatische landen. Dat hadden we ook op straat al gemerkt. Uiteraard kwam er ook een delegatie uit Nederland voorbij. De wizard, een soort waarspreker, die normaal op het plein voor iedereen een praatje heeft, deed ook mee aan de parade. De parade werd na ruim een uur afgesloten met Santa.

We hebben nog wat door de stad geslenterd. Daarna zijn we terug gegaan naar de camping voor onze laatste nacht in de camper. We hebben de kastjes weer leeggemaakt en onze koffers gepakt. Nog een dag en het deel Nieuw Zeeland zit er op.

Lies Cloosterman

Hoi Carla en Bernard wat een geweldige reis was het tot nog toe. Nu nog een weekje uitrusten.
Veel plezier vader en moeder

Margé

Hallo vakantiegangers, wat ziet het er allemaal mooi uit.En de tijd gaat zo snel. Nu nog even lekker een weekje bijkomen van alles. Veel plezier nog.
Groetjes, Margé

an van haren

Wat een mooie reis was dat. En wat gaat dat snel. Nu nog even uitrusten en nagenieten van Nieuw Zeeland.
Mooie verhalen en nog mooiere fotos.

Nog veel plezier .

groet An

Angela en Ronald

De afgelopen week hebben we geen tijd gehad om de site te bezoeken. Nu de schade ingehaald. Wow.... wat hebben jullie veel gezien!!!! En wat een prachtige natuur. Dat weekje uitrusten in Maleisie zal jullie goed doen. Geniet er van!!!!! Groetjes Angela en Ronald

Marian Hopman

Geweldig ! Wat een reis en wat 'n land !!
Een goede thuisreis toegewenst !!
Groetjes
Marian H.

Marcel

Geweldige ervaringen. Kerst in de zomer is ook wel wat niet? Vinden jullie het ook zo bijzonder dat de zon in tegengestelde richting draait op het zuidelijk halfrond?

Groet en geniet

Dees

En dan straks zeker een week lang strandverhalen? En foto's van bruine lijven? Dat is wat anders dan wintertenen, koortslip,kloven in de handen,schrale huid,ruiten krabben,slot ontdooien,stamppotten en rookworst. En dan niet gaan klagen wanneer je weer onder ons bent dat het zo koud is in Nederland!!!
Geniet nog van jullie relax weekje aan het strand. En nee ik ben nog steeds niet jaloers!!!!! Hoe kom je daaaaaaar nou bij? Een muzikale groet. Dees