carlabernard.reismee.nl

Bay of Island

Maandag, 15 november 2010, motregen, 20°

Na een goede nachtrust werden we iets na zevenen opgehaald door een taxi die ons naar Alpha Campervans bracht. Daar stond de camper voor ons klaar. Het is een Mitsubishi. Qua afmetingen is hij wat bescheidener dan de camper uit de USA maar de indeling lijkt praktischer. De kastjes zijn allemaal voorzien van een sluiting waardoor dit jaar de borden niet meer door de camper zullen vliegen.

Na de formaliteiten en uitleg kregen we de sleutel en konden we op pad. De eerste kilometers was het wennen aan het links rijden, de vreemde schakelbak en de breedte van de camper. We zijn eerst naar een grote supermarkt gereden om het nodige in te slaan. Daarna hebben we ook meteen de koffers maar uitgepakt. Er bleek ruim voldoende plaats te zijn.

Via Auckland reden we naar het noorden. Daarbij reden we ook over de bekende Harbour Bridge. Het verkeer is vrij rustig. Er zijn wel veel wegwerkzaamheden, maar ja het is natuurlijk voorjaar en moet alles weer gerepareerd worden. In die werkzaamheden zijn de weghelften vaak nog smaller. Carla stond een paar doodsangsten uit omdat ze dacht dat we bijna in de greppel naast de weg zouden belanden terwijl ik rechts ook niet veel ruimte meer had. Het ging gelukkig allemaal goed.

Na een klein stukje tolweg verdween de snelweg en kwam er een tweebaansweg voor terug met af en toe inhaalstroken. Het gebied is erg bergachtig. Het campertje heeft daar duidelijk moeilijk mee. Hij heeft amper de power om het hele gewicht naar boven te trekken.

Op een mooi plekje hebben de lunch genuttigd. Daarna zij door gereden naar de Bay of Island. In Paihia hebben we even rondgewandeld en voor morgen een boottocht naar de dolfijnen besproken.

Een eindje buiten Paihia hebben we de eerste camping genomen. Deze lag aan een kabbelend riviertje. We hebben lekker buiten gegeten. De temperatuur was de dag wel aangenaam. Tijdens onze rit naar het noorden heeft het geruime tijd geregend, maar precies op de momenten dat we even uit de auto wilden was het droog.

Agaath

Ooh heerlijk om dit zo te lezen. Veel plezier op de boottocht met de dolfijnen. Ik hoop dat jullie ze zien en ook mooie foto's daarvan maken.
Groetjes Agaath

Lies Cloosterman

weer helemaal bijgelezen.fijn!
veel plezier met de dolfijnen en een veilige
en prettige tocht verder.
liefs vader en moeder