carlabernard.reismee.nl

Einde van de reis

Zondag, 19 december 2011, zonnig, 30

We hebben nog even de laatste uurtjes bij het zwembad doorgebracht voordat we werden opgehaald om naar de luchthaven gebracht te worden. De weg naar de luchthaven werd grotendeels omgegeven door luxe hagelnieuwe hotels. De chauffeur vertelde dat er binnen 4 jaar een nieuwe grote internationale luchthaven zal verschijnen. Het wordt dan mogelijk om zonder tussenstops vanuit Europa en Amerika naar Siem Reap te vliegen. We hadden een rustige vlucht naar Kuala Lumpur. Daar moeten we 8 uur wachten op de laatste vlucht naar Amsterdam.

We hebben genoten van deze reis. We hebben een maand lang van een totaal andere cultuur kunnen genieten. De vriendelijkheid van de mensen viel op, behalve in het verkeer. Daar gaat echt ieder zijn eigen gang. Zowel Vietnam als Cambodja zijn erg veilige landen om door heen te reizen. Het weer zat niet altijd even mee. Zeker in het midden gedeelte hebben we veel regen gehad maar dat heeft het programma niet in de war gebracht. Vietnam is ruim 2400 kilometer lang en heeft daarom verschillende klimaten en regenperiodes. Het reizen met een privé chauffeur en soms een gids was erg leuk. We moeten er niet aan denken om hier zelf te moeten rijden. De afwisseling tussen natuur en cultuur was goed. We kunnen alleen maar lof uitspreken over Van Verre, het reisbureau die dit programma voor ons in elkaar gezet heeft.

De grootste verrassing was toch wel de zeer smakelijke keuken. We hebben steeds de lokale gerechten gegeten en dat beviel ons prima.

We willen jullie bedanken voor de vele reacties die we mochten ontvangen. We wensen iedereen prettige feestdagen en een gezond en gelukkig 2012 .

Tot de volgende reis.

an van haren

Hoi Car en Bernhard,

Wens jullie een behouden terugreis en wil jullie bedanken voor de mooie fotos en de reisverhalen. Weet nu over deze landen ook een beetje meer.

Zie je weer bij het OBG , natuurlijk zo bruin als wat.

Groet An

Jac

Het was weer erg boeiend en indrukwekkend jullie reisverhalen.
Goeie thuiskomst en op naar de volgende reis??

Groetjes Jac

Brigitte

Goede, veilige terugreis en waarschijnlijk tot 1e kerstdag.

X Brigitte

Anna

Ik heb genoten van jullie reisverhalen.....echt mooi om te volgen....alsof ik een klein beetje heb meegereisd....goede vlucht terug naar huis en tot snel!

Annie

Fijn dat jullie zo hebben genoten. tot gauw weer op het obg.

Lidia

Beste Karla& Bernard, Ik heb ook van jullie reis genoten, maar "virtual". Bedankt voor mooie verhalen en mooie foto`s. Veilig terug reis naar huis!

Raf

Ik mis nu al jullie boeiende verhalen en leuke foto's. Heb toch een beetje het idee de landen beter te kennen. Gr. Raf.

riavanrossem

bedankt dat ik weer mee heb mogen genieten.
het is weer een idee voor een vakantie
fijne kerst en een gezond-gelukkig 2012

Lucie Driever

Dag Bernard en Carla,

Bedankt voor de mooie foto`s en reisverhalen waardoor ik heb meegenoten van jullie reis. Het lijkt me dat jullie wel een paar dagen nodig hebben om de cultuurschok met Nederland te verwerken. Prettige feestdagen en een boeiend nieuwjaar,
Lucie

Petra

Fijn dat jullie de reis zo goed hebben kunnen volbrengen..
Groet vanuit Strahan - Tasmanie - Australie!
Tot gauw in februari bij De Studio :)

Bianca

Ik heb jullie met veel plezier gevolgd. Het is heel bijzonder om met jullie te mogen meereizen.
Het is goed om jullie zo ontspannen te zien zitten.
Geniet van alle mooie herinneringen en voor 2012 wensen wij jullie alle goeds!