carlabernard.reismee.nl

Beklimming van Little Adam’s Peak

Zondag, 2 september, onbewolkt 28

We stonden op met een strakblauwe lucht. Na een stevig ontbijt begonnen we aan de beklimming van Little Adam’s Peak. Deze heuvel ligt recht tegenover ons hotel.

We zagen een mooie route die via lange langzaam oplopende paden naar de top leidde. Toen we echter de hek van het hotel verlieten bleek dat pad afgesloten te zijn en moesten we een eindje om lopen. Daar liep een ander pad. Na een kleine kilometer kwamen we bij de klim. Helaas waren dit weer allemaal trappen. Het voordeel daarvan is wel dat het veel korter is maar uiteraard ook een stuk intensiever. Na een kleine 20 minuten traplopen kwamen op de top. Daar hadden we een schitterend uitzicht over de Ella Gap.

We zagen ook dat er nog twee andere toppen deel uit maakten van Little Adam’s Peak. Op de eerste stond een Boeddha beeld. Nadat we op adem waren gekomen liepen we naar de tweede top. Dat ging over een normaal pad waarbij we maar een klein stukje daalde en dus ook weer moesten klimmen. De derde top was een ander verhaal. Hiervoor moesten we eerst een heel eind afdalen via een pad dat bezaaid was met rotsblokken. Daarna volgende een stevige klim naar boven. Carla vond dat te heftig en bleef op de tweede top. Op de derde top kon je iets verder van je afkijken. De klim terug naar de tweede top was erg zwaar. Het afdalen daarna naar het hotel ging haast vanzelf. De temperatuur liep inmiddels behoorlijk op. We kozen er daarom voor om een frisse duik in het zwembad te nemen en daar uit te rusten van deze beklimming.
In de middag zijn we naar het dorpje Ella gelopen. Dit is echt een backpackbestemming. Overal zijn guesthouses en veel restaurantjes. Ik ben bij de kapper binnen gelopen om mijn lange lokken te laten kortwieken. Dat gebeurde vakkundig. Na het diner zijn we met een tuktuk weer terug gegaan naar het hotel.

Herman

Af en toe een beetje uitrusten?