carlabernard.reismee.nl

Trein naar Ella

Zaterdag, 1 september, half bewolkt, 25

Na het wederom fantastische ontbijt reden we naar het station. Daar namen we de trein naar Ella. De trein kwam keurig op tijd aan. Ook nu was de eerste klas niet helemaal vol terwijl men in de derde klassen elkaar gepakt zat en stond. We klommen nog een stuk verder omhoog. We reden richting Horton Plains. We zagen de weg waar we eergisteren over hadden gereden. We stopten bij Pattipola. Dat is op 1891 meter het hoogste station. Na dit stationnetje klommen we nog een stukje verder tot 1941. Daar werd de top van de spoorwegen gehaald.

Hierna daalden we in een stevig tempo. We passeerden verschillende tunnels. De route voerde hoofdzakelijk door een bosgebied met af en toe een uitzicht op een waterval. Na een tunnel kregen we een schitterend uitzicht over een vallei. Na ongeveer twee uur kwamen we bij de eerste theeplantages uit. Deze maakten niet zo’n indruk als de plantages bij de eerste treinreis.

Na ruim drie uur kwamen we aan in Ella. Daar stond Lahi ons al op wachten. In een klein kwartiertje reden we naar ons hotel. Dit ligt half op de heuvel en bestaat uit huisjes. We keken vanaf ons balkon uit op Little Adams Peak en Ella Rock. We hebben nog een duik genomen in het zwembad.