carlabernard.reismee.nl

Vliegreis met hindernissen

Vrijdag, 17 augustus, zwaar bewolkt , 27

We hebben het overnachtingshotel verlaten en liepen weer naar het station. Het regende mar we konden gelukkig dicht langs de winkels lopen zodat we amper nat werden. Met de trein zij we naar de luchthaven gegaan. Daar hebben we de koffers afgegeven en konden we door de security heen. Dat verliep allemaal erg soepel.

Na het ontbijt zijn we rond 10.30 uur gaan boarden. We zaten net toen de captain doorgaf dat we een half uur vertraging hadden omdat we niet eerder mochten vertrekken. Hij had het goed ingeschat want om 12.00 uur was het zover dat we konden opstijgen. Het vliegtuig zat nog niet half vol.

We hadden een rustige vlucht totdat we vlakbij Abu Dabi waren. Door onze vertraging mochten we niet meteen landen maar moesten we in de lucht wachten.

We vlogen verschillende rondjes boven zee voordat we eindelijk de landing in mochten zetten. We hadden inmiddels zoveel vertraging dat we eigenlijk al hadden boarden voor onze volgende vlucht naar Colombo. We taxieden naar een platform waar we nog met de trap naar bussen moesten lopen. De warmte van bijna 40 viel als een loden deken over ons heen. Met de bus werden we naar de terminal gebracht. In deze terminal bleek dat we hier niet zoals gezegd weer aan boarden konden van onze tweede vlucht. We moesten eerst nog door een securtity check heen om vervolgens helemaal naar de andere kant van het luchthaven te moeten om daar weer in te kunnen stappen. Inmiddels werd op de borden al aangeven dat de final call voor deze vlucht al gegeven was. We renden door de taxfree winkeltjes heen en door haast eindeloze gangen om uiteindelijk bij onze gate aan te komen. Daar moesten we weer een trap af en stond een bus te wachten. Deze bracht ons naar het platform waar naast ons eerste vliegtuig de tweede stond te wachten.

Deze vlucht zat helemaal vol. We waren niet de laatste want na ons kwam er nog een buslading binnen. Met een half uur vertraging vlogen we door naar Colombo. Nadar we bij de douane onze visa hadden laten zien kregen we weer nieuwe stempels in ons paspoort en konden we de koffers op halen. We hadden er een hard hoofd in en helaas werd dat bevestigd. We stonden op een lijst van passagiers wiens koffers in Abu Dabi was achtergebleven. Na het invullen van formulieren werd ons verzekerd dat de koffers in de loop van de middag bij ons hotel zullen worden afgeleverd.
Buiten maakten we kennis met Lahi, die de komende drie weken onze chauffeur zal zijn. In een klein uurtje bracht hij ons naar ons hotel, dat een klein stukje boven Colombo ligt. Na een vlotte incheck kropen we rond 06.00 in ons bed. We waren zo betrokken.

Zaterdag, 18 augustus, zwaar bewolkt 27

Na een korte nachtrust, we hadden de wekker gezet zodat we nog wel even konden ontbijten, hadden we profijt van onze eerder ervaring om zonder koffer te zitten. In de handbagage hadden we zomers kleding en zwemkleding gedaan. Het was helaas helemaal bewolkt. Het hotel ligt pal aan zee.

Na het ontbijt zijn we toch nog maar even terug gegaan naar bed om nog een beetje bij te slapen. In de middag hebben we een frisse duik in het zwembad genomen. Rons half zeven ging de zon onder en was en meteen stikdonker. We lopen hier 3,5 uur op jullie voor.

Het diner was in het hotel. Dat was in buffervermogen waarbij allerlei gerechten voor je neus werden klaargemaakt. Dat smaakte prima al waren er wel enkele spicy gerechten bij, die even geblust moesten worden. We hadden inmiddels via de mail bericht gekregen dat de koffers op de luchthaven waren aangekomen. In een volgende mail werd vermeld dat ze geïdentificeerd waren en in de loop van de avond naar het hotel werden gebracht. Rond 22.00 uur negen we een telefoontje van de receptie dat de koffers er waren.
Na een heerlijk douch zijn we lekker gaan slapen.

eric poll

Leuk hoor, ik blijf jullie volgen. Veel plezier!!