carlabernard.reismee.nl

Naar huis

Dinsdag, 17 oktober, bewolkt 15

We vertrokken keurig op tijd van Kaapstad Airport. We zaten in eerste instantie niet bij elkaar. Bij de balie gaf men aan de de hele groep was ingecheckt en dat we in het vliegtuig zelf konden wisselen. Daardoor kon toch nog bijna iedereen op de stoel zitten naast de partner. Het was een rustige nachtvlucht.

Even na 10 uurtje de ochtend landden we veilig op Schiphol. Daar liepen we nog een kleine vertraging op omdat de paspoortcontrole te laat was opgestart stond daar een enorme rij. Door extra personeel en machines konden we toch na een kwartiertje doorlopen. Het voordeel daarvan was wel dat de koffers inmiddels al op de band rondgingen. We hebben afscheid genomen van de groep, waarmee we een geweldige reis hebben gemaakt. Zeker met de bende van 10 hebben we enorm veel gelachen en genoten van dit schitterende land. In drie weken hebben we nog maar een klein stukje gezien van het natuurschoon wat Zuid Afrika te bieden heeft. We hebben daarbij zo’n 4500 kilometer afgelegd. Het reizen in een groep is, zeker door de gezelligheid van de medereisgenoten, erg goed bevallen. Uiteraard waren er wel momenten waarop je op een bepaalde plaats wat langer was gebleven als we alleen gereisd hadden. Daar tegenover stond natuurlijk het gemak dat je nu niet zelf hoefde te na te denken over de route en door de verhalen van Marius wist wat we konden verwachten. Zijn Afrikaans was soms wat moeilijk te volgen omdat ze in die taal woorden vergeten of net anders uitdrukken. Maar ons hebben genoten.

Hiermee komt er weer een eind aan een mooie vakantie en aan het blog.

Bedankt voor het meelezen, de reacties en tot de volgende reis.

Willem Huisman

Prachtige reis, Prachtige foto's en hele mooie verhalen. Dank voor het delen van jullie reis.

Herman

Ons hebben ook genoten?

Hylco

Heb op afstand mee kunnen genieten van jullie prachtige reis. Bedankt daarvoor!

Eric

Zie graag jouw fotoboek ?